اخطاریه مهم هواشناسی شامل استان مرکزی هم می شود

هواشناسی نسبت به کاهش دمای هوا، وزش باد شدید، و بارش برف و باران اخطار داد.

اخطاریه مهم  هواشناسی برای استان مرکزیمرادی کارشناس هواشناسی استان مرکزی در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی یک سامانه ناپایدار بارشی از اواخر وقت پنجشنبه از نواحی غرب و شمال غرب وارد کشور شده و بتدریج استان مرکزی را از روز جمعه تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مرادی افزود: بر این اساس برای روز جمعه و شنبه بارش‌هایی به صورت برف و باران پیش بینی می‌گردد و به دلیل سرد بودن هسته این سامانه احتمال برف در اکثر مناطق وجود دارد.

هواشناسی کشوری هم در اخطاریه‌ای اعلام کرد: باتوجه به بررسی الگو‌های پیش یابی با حرکت یک سلول بسته از سمت عرض‌های بالایی بسمت شرق دریای سیاه و مدیترانه و در ادامه از سمت شمالغرب ایران بسمت مرکز و جنوب شرق و در نهایت بسمت افغانستان از عصر پنجشنبه تا شنبه به تناوب در مناطقی از ایران شاهد کاهش دمای هوا، وزش باد شدید، افزایش ابر و بارش برف و باران به شرح زیر خواهیم بود.

طی این مدت در استان‌های اردبیل، آذربایجانها، کردستان، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، کرمانشاه، همدان، ایلام، شرق و شمال خوزستان، لرستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، قم، قزوین، البرز، تهران، اصفهان و بتدریج، یزد، کرمان، شمال سیستان وخراسان‌ها شاهد بارش برف و باران خواهیم بود.

بارش برف، کولاک و وزش باد شدید در شرق کرمانشاه، همدان، شمال و غرب استان مرکزی، شرق و شمال لرستان، ارتفاعات رشته کوه البرز، آذربایجانها، غرب کردستان و چهارمحال و بختیاری می‌تواند همراه با بروز مشکلاتی باشد. مسئولین در این مناطق آمادگی لازم را داشته باشند.

این موج بدلیل ماهیت سرد خود غالبا بصورت بارش برف عمل خواهد کرد و شدت بارش برف در آذربایجان ها، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، ارتفاعات در قزوین، البرز، تهران و قم، غرب و شمال اصفهان، چهارمحال، کهگیلویه و مناطق سردسیر یزد، کرمان و خراسان‌ها قابل توجه پیش بینی میگردد.

این احتمالا آخرین موجی است که در زمستان امسال تا این حد منجر به بروز سرمای شدید و بارش برف خواهد شد. پس لذت ببرید.

انتهای پیام / ج

هشدار هواشناسی نسبت به کاهش دمای هوا، وزش باد شدید، و بارش برف و باران

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.