استاندار خراسان رضوی:

فرودگاه مشهد به خارج از شهر منتقل می‌شود

استاندار خراسان رضوی گفت: به منظور رفع مشکلات ناشی از قرار گرفتن فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد در محدوده شهری، برنامه ریزی‌های لازم برای انتقال این فرودگاه به خارج از مشهد در حال انجام است.

فرودگاه مشهد به خارج از شهر منتقل می‌شودبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در نشست صمیمی با فعالان صنعت گردشگری که در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، گفت: فرودگاه مشهد به دلیل قرار گرفتن در داخل شهر، مزاحمت‌هایی برای شهروندان ایجاد کرده است و شاید بهتر باشد که محل جدیدی برای آن پیش بینی شود.

وی با بیان اینکه فرودگاه شهید هاشمی نژاد در نتیجه توسعه شهری در محدوده شهری قرار گرفته است، افزود: اردیبهشت یا خرداد سال آینده از طریق الگوی تهاتر، گام عملیاتی در زمینه انتقال فرودگاه مشهد برداشته خواهد شد تا فرودگاهی در شان زائران و مجاوران بارگاه منور حضرت رضا (ع) راه اندازی شود.

استاندار خراسان رضوی در ادامه به ظرفیت‌های حوزه گردشگری برای خلق ثروت اشاره کرد و گفت: سه نهاد وزارت صنعت، وزارت جهادکشاورزی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اقتصاد ملی نقش اثرگذاری دارند به طوریکه دیگر دستگاه‌های حاکمیتی پشتیبان فعالیت‌های این سه بخش به شمار می‌روند.

رزم حسینی ادامه داد: به رغم آنکه گردشگری سومین صنعت پول ساز دنیا به شمار می‌رود و امکان ایجاد بیشترین فرصت شغلی با صرف کمترین هزینه در این صنعت وجود دارد، اما باید اذعان کرد تا به امروز در حوزه گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های این بخش کم کاری شده است.

وی با بیان اینکه ایران به جذب سالانه ۴ میلیون گردشگر خارجی رتبه چهارم میزبانی از گردشگران را در خاورمیانه داراست، تصریح کرد: اگر به دنبال ایجاد اشتغال پایدار و رونق بخشیدن به اقتصاد ملی هستیم، باید زمینه را برای بهره برداری بهینه از ظرفیت‌های حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در کشور فراهم کنیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت‌های استان خراسان رضوی در حوزه گردشگری گفت: هفته آینده حکم معاون زیارت استانداری را ابلاغ خواهم کرد تا مشکلات فعالان صنعت گردشگری که متاثر از دیوان سالاری نظام اداری کشور است، توسط این معاونت به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و حل و فصل شود.

رزم حسینی از بروکراسی اداری به عنوان یک مصیبت یاد کرد و افزود: برای تقویت بخش خصوصی همه ظرفیت‌ها را به کار خواهم گرفت چرا که معتقدم کارآفرینان و فعالان اقتصادی، مجاهدان عرصه اقتصادی به شمار می‌روند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی اظهار داشت: فعالان اقتصادی و کارآفرینان نباید نسبت به آینده بدبین باشند، زیرا فضا به این سمت پیش می‌رود که همه دستگاه‌های حکومتی و قضایی در فضای همدلی، از سرمایه گذاری و کارآفرینی حمایت کنند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تحریم‌ها بر روی عملکرد حوزه‌های اقتصادی تاثیر گذاشته است، ادامه داد: در حد بضاعت تلاش خواهیم کرد که مشکلات فعالان صنعت گردشگری را برطرف کنیم و اگر امکان رتق و فتق امور در داخل استان وجود نداشته باشد، از ظرفیت وزارتخانه‌ها و نهاد‌های ملی استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام // ف. م
 


در حوزه گردشگری کم کاری شده است

برچسب ها: استانداری ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.