واشنگتن: مذاکرات آمریکا و طالبان در چهار محور در حال پیگیری است

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مذاکرات واشنگتن با نمایندگان طالبان هنوز هم روی چهار موضوع اساسی ادامه دارند و نیاز است که گفتگوهای بیشتری انجام شود.

واشنگتن: مذاکرات آمریکا و طالبان در چهار محور در حال پیگیری استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مذاکرات واشنگتن با نمایندگان طالبان هنوز هم روی چهار موضوع اساسی ادامه دارند و نیاز است که گفتگوهای بیشتری انجام شود.

چگونگی مبارزه با تروریسم پس از توافق صلح، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، مذاکرات بین الافغانی و آتش بس، چهار موضوع اساسی هستند که گفتگوی طرفین روی آنها ادامه دارد.

رابرت پالادینو، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص اظهار داشت: «هم اکنون ما در حال دیدار با یک هیات با صلاحیت طالبان به رهبری ملا عبدالغنی برادر در دوحه هستیم. هیات گفتگو کننده آمریکا نیز توسط زلمی خلیلزاد رهبری می‌شود که نمایندگان چندین نهاد دیگر از دولت آمریکا در این هیات حضور دارند. بحث‌ها متمرکز به چهار موضوع به هم پیوسته هستند که مبارزه با تروریسم، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، گفتگو میان افغان ها و آتش بس این چهار محور را تشکیل می دهند.»

انتظار می‌رود که وزیر خارجه آمریکا نیز برای پیشبرد گفتگوهای صلح با طالبان در هفته های آینده به قطر برود اما تاکنون زمان این سفر نهایی نشده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.