بازگشایی نوروزی زاینده‌رود با درنظر گرفتن تعهدات به کشاورزان انجام می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: بازگشایی آب زاینده‌رود در ایام نوروز با لحاظ کردن آب شرب و تعهداتی است که ما به کشاورزان داریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسعود میرمحمد صادقی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان صبح امروز در جمع خبرنگاران پیرامون وضعیت سد زاینده‌رود اظهار داشت: امسال در سرشاخه‌های زاینده رود بارش‌های خوبی داشتیم، بر این اساس تا کنون ۱۳۵۰ میلیمتر بارش داشته‌ایم در حالی‌که سال گذشته در این زمان حدود ۴۰۰ میلیمتر بارندگی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه میزان بارش‌ها به نسبت سال گذشته ۳۰۰ درصد افزایش یافته است، گفت: نسبت به میانگین بلند مدت که ۹۵۶ میلیمتر است افزایش حدود ۴۰ درصدی را شاهد هستیم، بنابراین از نظر ذخیره برفی مشکلی نخواهیم داشت و با افزایش درجه حرارت هوا در سال جدید حجم سد افزایش پیدا می‌کند. 

 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: بازگشایی آب زاینده‌رود در ایام نوروز با لحاظ کردن آب شرب و کلیه تعهداتی است که ما به کشاورزان داریم.

وی درباره توزیع آب ویژه کشت نیز بیان کرد: همه کشاورزان آب دومی را نیز دریافت می‌کنند و مشکلی برای کشت نخواهند داشت، همان طور که استاندار اصفهان نیز گفت: بخشی از این آب از حقابه زیست محیطی است و ان‌شالله مشکلی برای تأمین آب نخواهیم داشت. 
 
انتهای پیام/م 
 

افزایش 300درصدی میزان بارش ها  نسبت سال گذشته

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار