ورود هزار و ۶۳۰ دستگاه ادوات کشاورزی امسال به ناوگان کشاورزی مازندران

رییس امور فناوری‌های مکانیزه اداره کل جهاد کشاورزی مازندران از ورود هزار و ۶۳۰ دستگاه ادوات کشاورزی امسال به ناوگان کشاورزی استان خبر داد.

موسی نژاد رییس امور فناوری‌های مکانیزه اداره کل جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: وزارت جهاد کشاورزی امسال ۴۹ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و نوسازی ناوگان کشاورزی استان اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه راه اندازی خط اعتباری توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از سال ۹۲ در کشور آغاز شده است و هم اکنون در مرحله ششم قرار دارد، افزود: از آغاز امسال تاکنون برای خرید ادوات کشاورزی ۸۰ میلیارد تومان در مازندران جذب شده است.

موسی نژاد به رونق کشت مکانیزه کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت:بهره برداران مازندرانی از آغاز امسال تاکنون موفق به خرید هزار و ۶۳۰ دستگاه ادوات کشاورزی به ارزش ۸۰ میلیارد تومان شدند.

رییس امور فناوری‌های مکانیزه اداره کل جهاد کشاورزی مازندران افزود: ۳۰ درصد از این اعتبارات برای خرید انواع تراکتور شالیزاری، باغی و زراعی، ۲۵ درصد برای خرید کمباین‌های برنج و گندم و مابقی برای خرید انواع نشاکار‌ها و خاک ورزی هزینه شده است.
وی به تخیص اعتبار یارانه‌ای در سود اشاره کرد و گفت: این اعتبار یکماه به جهاد کشاورزی استان اختصاص یافته است.

وی گفت: این اعتبار برای تشویق و ترغیب کشاورزان به کشاورزی و خاک ورزی حفاظتی و استفاده از فناوری‌های نوین برای کشت اختصاص یافته است.

رییس امور فناوری‌های مکانیزه اداره کل جهاد کشاورزی مازندران افزود: تسهیلات سرمایه در گردش با سود یارانه‌ای برای شرکت‌های تولید کننده ادوات کشاورزی استان و شرکت‌های بانک نشاء نیز پرداخت می‌شود.

موسی نژاد با بیان اینکه میزان تخصیص اعتبار در این زمینه شناور است و براساس نیاز و تقاضای استان‌ها این اعتبار افزایش می‌یابد، افزود: اداره کل جهاد کشاورزی مازندران در سه سال متولی در جذب اعتبارات رتبه نخسب را کسب کرده است.

انتهای پیام/آ

پرداخت تسهیلات ۸۰ میلیارد تومانی برای مکانیزاسیون کشاورزی مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار