استقبال خوب شهروندان از مراسم روز درخت کاری در ایذه

مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درخت کاری تحت عنوان هر شهروند یک درخت در محل پارک صخره‌ای برگزار و با استقبال پرشور شهروندان و مسئولین برگزار شد.

غلامحسین اسدی، شهردار ایذه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: مراسم روز درخت کاری با حضور جمع کثیری از نونهالان و نوجوانان و سایر اقشار برگزار گردید تعداد زیادی نهال از انواع گونه‌های مختلف کاشته شد.

وی افزود: در این مراسم کورش مرادی نائب رئیس محترم شورای اسلامی شهر،اکبری مسئول امور فرهنگی جهاد کشاورزی و مقصودی معاون فرماندار هر کدام با تبریک و گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درخت کاری به اهمیت درخت و کاشت نهال و نقش آن در جامعه اشاره کرده و از حضور مردم و کارکنان ادارات در برنامه تشکر نمودند.

اسدی بیان داشت: درخت‌ها به عنوان بزرگترین گونه‌ی گیاهان روی زمین بسیار حیاتی هستند، آن‌ها درست عکس تنفس ما عمل می‌کنند، دی اکسید کربن و گاز‌های مضر دیگر مانند دی اکسید گوگرد و مونوکسید کربن را جذب می‌کنند و اکسیژن پس میدهند تا بدین طریق اکسیژن خالص برای نفس کشیدن در اختیار ما قرار دهند چرا که بدون آن زنده نخواهیم بود.

شهردار ایذه عنوان کرد: در مورد اهمیت درختان باید گفت که اثر گاز‌های گلخانه‌ای را کاهش می‌دهند، خاک را تثبیت می‌کنند، و در نتیجه از فرسایش خاک و همچنین آلودگی آب جلوگیری می‌کنند، برای پرندگان و سایر حیوانات زیستگاه فراهم می‌کنند و غذای مورد نیاز درصد بالایی از آن‌ها را تولید می‌کنند. ماده اولیه برای ابزار و پناهگاه ما را فراهم می‌کنند، در شهر‌ها دمای هوا را پایین می‌آورند و خنک می‌کنند، پرندگان را به شهر باز می‌گردانند و میزان قابل توجهی سایه ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: آلودگی صوتی را کاهش میدهند، به زیبا سازی شهر کمک بسزایی می‌کنند و موجب کاهش هزینه‌های انرژی مورد نیاز خانه‌ها می‌شوند.

این مقام مسئول در پایان از ادارات نهاد‌ها و سازمان‌ها منجمله فرمانداری، منابع طبیعی و آبخیزداری، آبفای شهری، هلال احمر، نهاد کتابخانه‌های عمومی، محیط زیست، آتش نشانی شهرداری، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، مهدکودک ها، صدا و سیمای مرکز خوزستان، خبرنگاران و خبرگزاری‌های محلی و استانی که در اجرای برنامه روز درخت کاری با ما همکاری نمودند صمیمانه قدردانی و تشکر کرد.

گفتنی است؛ در پایان مراسم به قید قرعه به تعدادی از شرکت کنندگان در برنامه جوایزی اهدا گردید.

انتهای پیام/م

کاشت درخت در ایذه با حضور مردم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.