فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ؛

فتنه سال ۸۸ بسیار خطرناک‌تر از تهدید دفاع مقدس بود / قدرت دفاعی ایران مثال زدنی است

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:فتنه سال ۸۸ بسیار خطرناک‌تر از تهدید دفاع مقدس بود و همه دشمنان بسیج شده بودند تا با ایجاد اختلافات داخلی تفرقه اندازی کنند که این فتنه بزرگ را آفریدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سرلشکر محمدعلی جعفری در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات‌های بدر و خیبر و فرمانده شهید لشکر ۳۱ عاشورا در دوران دفاع مقدس در تبریز، گفت: نگاه درست به مردم در طول ۴۰ سال گذشته باعث شده است کشور در بسیاری از عرصه‌ها و بزنگاه‌های تاریخی با سربلندی و موفقیت بیرون آید و نمونه‌های بسیاری را در این زمینه سراغ داریم.

وی هشت سال دفاع مقدس، حوادث امنیتی سال‌های ۱۳۷۸ و ۱۳۸۸ و دی ۱۳۹۶،  را نمونه‌ای از نقش محوری مردم در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان برشمرد و اظهار داشت: فتنه سال ۸۸ بسیار خطرناک‌تر از تهدید دفاع مقدس بود و همه دشمنان بسیج شده بودند تا با ایجاد اختلافات داخلی به بهانه تقلب در انتخابات تفرقه اندازی کنند که این فتنه بزرگ را آفریدند.

سرلشکر جعفری ادامه داد: در حالیکه با همین روش و فتنه گری‌ها بسیاری از رژیم‌ها در قالب انقلابات رنگی در جهان ساقط شدند، دشمنان ایران اسلامی نمی‌دانستند ما شهدا را داریم و در طول این ۴۰ سال دشمنان از رمز پیروزی ملت ایران عاجز بوده اند و البته در داخل نیز عده‌ای نادان در راه ملت سنگ اندازی می‌کنند.

وی تشریح کرد: اگر باور به کارگیری درست از مردم و نقش دادن درست به آن‌ها در بین مسئولان اجرایی به وجود آید در عرصه‌های مختلف جنگ نرم، مسایل اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی در قالب اقتصاد مقاومتی که مردم پایه است، می‌توانیم بر مشکلات فایق آییم.

جعفری با اشاره به فرموده مقام رهبری مبنی بر اینکه ' شهدا مایه رونق حیات معنوی جامعه هستند'، گفت: همه افتخار و عزت ایران اسلامی و تمام عوامل پیروزی ها، نصرت‌ها و عظمت این کشور مرهون این حیات معنوی است که به برکت خون شهدا نصیب جامعه ما شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه شهدا و به ویژه شهدایی، چون مهدی و حمید باکری در جامعه اثرگذارند، یادآوری کرد: طبق آیات قرآنی این اثرگذاری مورد تاکید قرار دارد و به واقع حیات معنوی به معنی حرکت به سوی آرمان‌ها و امید به آینده است.

سرلشکر جعفری اضافه کرد: ۴۰ سال است راه الهی توسط ملت ایران پیموده می‌شود و آنان در برابر این همه سختی و فشارها، تحریم‌های اقتصادی، ناملایمات و نارسایی‌های داخلی و از خود باختگی برخی افراد، همچنان استوار در راه خود هستند.

وی ادامه داد: تنها عامل و منشاء این حرکت الهی و مقاومت مردم ایران که دنیا را شگفت زده کرده است، اثرگذاری خون شهدا است و خدا را شاکریم که اغلب مردم مومن و انقلابی ما گوش شنوا برای شنیدن پیام شهدا دارند.

وی حضور باشکوه‌تر از سال‌های قبل مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را دلیل واضح بر پیروی مردم از راه شهدا بیان کرد و گفت: با وجود جوسازی‌های بیشتر و مشکلات اقتصادی، مردم با تمام وجود می‌آیند و با آرمان‌های امام و شهدا تجدید بیعت می‌کنتد که ناشی از اثرگذاری خون شهدا است و همان گونه که رهبری فرموده اند تا زمانی که فرهنگ و منطق شهادت و از خود گذشتگی در راه اسلام و برای نصرت دین خدا در کشور وجود دارد، شکست معنی ندارد.

فرمانده کل سپاه افزود: احترامی که مردم به شهدا می‌گذارند و استقبال آن‌ها از شهدای تازه تفحص شده و شهدای مدافع حرم که با عشق و اعتقاد می‌آیند، نشان دهنده اعتماد به راه شهدا و گوش فرا دادن به توصیه‌های آنهاست.

سرلشکر جعفری با اشاره به نفوذ نرم انقلاب اسلامی در جهان، اظهار داشت: اگر امروز مردم فلسطین، یمن، عراق و لبنان و سوریه مقاوت کرده و پیروز می‌شوند، به خاطر تجربه اندوزی از راه و مرام ملت ایران و دفاع مقدس است که استقامت را آموختند و فهمیدند با دست‌های خالی و با اتکا به خدا و قدرت مردم و نگاه به توانایی‌های داخلی می‌توان مقابل دنیا ایستاد.

وی ادامه داد: نتیجه این حرکت‌ها اتفاقات بزرگی را در ۴۰ سال و گام اول انقلاب اسلامی باعث شده است و طبق فرموده رهبری آمریکای امروز ضعیف‌تر از چهار دهه قبل است و اقتدار ما روز به روز بیشتر می‌شود.

سرلشکر جعفری یادآور شد: اینکه اقتدار آمریکا امروز زیر سئوال رفته و مردم دنیا آن را می‌بینند و در مقایسه با اوایل انقلاب قدرت این کشور به شدت افول کرده است از جمله نتایج ۴۰ سال گام اول انقلاب می‌باشد.

وی با بیان اینکه تعدادی در راه انقلاب اسلامی و مقاومت مردم کم آوردند و خود را باختند و هنور نگاهشان به جای داخل، نگاه به بیرون است، توضیح داد: متاسفانه چنین نگرش‌هایی در تمام حوزه‌های دفاعی، امنیتی، سیاسی و اقتصاد وجود دارد و با وجود توصیه مکرر توسط رهبری بر تمرکز به توان داخلی، این عده به خارج از کشور چشم دوخته اند.

جعفری قدرت دفاعی امروز ایران را بی نظیر و مثال زدنی دانست و افزود: این پیشرفت‌ها در فناوری‌های موشکی و پدافندی با اتکا به توانمندی‌های داخل حاصل شده و نشان دهنده توجه به عوامل معنوی غیر از عوامل مادی است.

عملیات ظفرمند خیبر در اسفند ماه سال ۱۳۶۲ و بدر در اسفند ماه سال ۱۳۶۳ که به فاصله یک سال از یکدیگر در مناطق عملیاتی هورالعظیم در شمال بصره و هورالهویزه به انجام رسید، با شهادت تعدادی از رزمندگان لشکر عاشورا از جمله مهدی باکری، فرمانده و حمید باکری، جانشین فرماندهی لشکر ۳۱ عاشورا و البته پیروزی لشکر اسلام همراه بود.

آذربایجان شرقی در طول دوران دفاع مقدس با تقدیم حدود ۱۰ هزار شهید، ۲۳ هزار جانباز و یک هزار و ۹۰۰ نفر آزاده توانست در این امتحان الهی به شایستگی بیرون آید و نام خود را همچون گذشته بار دیگر بر تارک تاریخ ایران و جمهوری اسلامی بنشاند.

شهید مهدی باکری فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا ۲۵ اسفند سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر به شهادت رسید.

انتهای پیام/ش

برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات‌های بدر و خیبر

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.