رئیس دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه:

شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی به وحدت اسلامی لطمه زده اند

رئیس دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور گفت:ضرورت حفظ و ترویج وحدت امت اسلامی احساس می‌شود.

شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی به وحدت اسلامی  لطمه زده اندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت‌الاسلام دکتر محمد حسن زمانی رئیس دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور ظهر پنجشنبه در نشست تخصصی تقریب که با حضور ائمه جمعه تشیع و تسنن در سالن اجتماعات بهزیستی تایباد برگزار شد گفت: شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی امروز به وحدت لطمه زده و رسانه‌های دشمنان تلاش می‌کنند مسلمین را از هم دور کنند و در شرایط فعلی وظیفه علما و مسئولین تشیع و تسنن حفظ وحدت است لذا لازم است که مسلمین از عقاید یکدیگر اطلاع داشته باشند.

وی تصریح کرد: ضرورت حفظ و ترویج وحدت امت اسلامی در شرایط فعلی بیش از پیش احساس می‌شود و وحدت موجب برکت و رحمت است و هر جامعه‌ای که به تفرقه و تنازع مبتلا شود، از توسعه و پیشرفت عقب می‌ماند.

رئیس دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور گفت: توهین به یکدیگر از سر نادانی و جهل است و آدم جاهل مریض است و باید جاهل ومریض را درمان کرد.

زمانی افزود: متأسفانه عده‌ای از روحانیون تشیع و مولوی‌های اهل سنت به مباحث تقریب و وحدت توجه ندارند که این عدم توجه باعث مشکلاتی در جوامع اسلامی می‌شود.

وی تصریح کرد: برابر آیات و روایات کمک به وحدت موجب ثواب و ترک وحدت موجب گناه است، در سایه وحدت احکام دین انجام و ترویج می‌شود و جنگ و تفرقه موجب معطل ماندن احکام دین اسلام می‌شود.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

وحدت موجب ثواب است

برچسب ها: حوزه علمیه ، وحدت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.