حسنوند؛

شکست دشمن در تحریم ها با فروش نفت و سرمایه‌گذاری در نفت ایران

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، فروش نفت و سرمایه‌گذاری در نفت ایران نشان دهنده شکست دشمن در تحریم‌های خود علیه این کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فریدون حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در آئین آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی دوم اندیمشک گفت: در آستانه دهه پنجم انقلاب اسلامی، تلاش دشمن فروپاشی نظام از طریق تحریم، تهدید و نا امید کردن ملت ایران است.

وی بیان داشت: آغاز پروژه‌های فروش نفت و سرمایه‌گذاری در کشور نشان دهنده شکست دشمن در اهداف خود در تحریم‌ها است و کشور با قدرت و صلابت مسیر توسعه را ادامه می‌دهد.

حسنوند، تضعیف مدیران و گسست میان مردم و مسئولان را خیانت به کشور و نظام دانست و اظهار کرد: تعامل بین قوا نقش ارزنده در کشور دارد و قوای قضائیه و مقننه در کنار رهبر و رئیس‌جمهور به دنبال توسعه کشور هستند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، خواستار توسعه میادین در استان خوزستان شد و اذعان داشت: اختصاص ۴ درصد در قرارداد‌های نفتی مناطق نفت‌خیز به خوزستان نشان از نگاه ویژه‌ای به مناطق خوزستان و نفت‌خیز بوده و ارتقا سهم ۲ درصد به ۳ درصد گامی مهم در توسعه مناطق نفت‌خیز خواهد بود.

این مقام مسئول، خوزستان و نفت را رفیق دیرینه هم معرفی و بیان کرد: نفت در عمق وجود خوزستان حراست می‌شود و هدیه خوزستان به استان‌ها و دیگر مناطق ایران اسلامی به شمار می‌رود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از زبان حال خوزستان می‌گویم حال و روزم خوب نیست و خوزستان را دریابید، افزود: اکتشاف نفت در دشت لاله را در دستور کار قرار دهید، توسعه میادین، اجرای پروژه‌های مهم پالایشگاه و پتروشیمی آبادان، بیدبلند، خرمشهر، شوش و دزفول از درخواست‌های مهم مردم خوزستان از مجموعه وزارت نفت و شخص وزیر نفت است.

فریدون حسنوند با اشاره به طولانی‌ترین بمباران هوایی پس از جنگ جهانی دوم در اندیمشک تصریح کرد: شهروندان اندیمشک همواره در حمایت از نظام و انقلاب در تمام صحنه‌ها حضورداشته و خواهند داشت.

وی راه‌آهن سراسری، دوکوهه، دو رود خروشان دز و کرخه را از سرمایه‌های اندیمشک دانست و گفت: همواره اندیمشک حافظ انقلاب بوده و شهروندان اندیمشک در این راستا ثابت‌قدم ایستاده‌اند.

حسنوند با تاکید بر اینکه اکتشافات در خوزستان را دستور کار قرار دهید، اظهار داشت: اکتشافات در میادین مشترک با کشور عراق در منطقه آزادگان، دشت لاله، مناطق شهرستان اندیمشک و توسعه میادین در غرب و شرق کارون را در دستور کار قرار دهید.

انتهای پیام/گ

تحریم‌ها علیه ایران بی اثر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.