چالش شهرضا در تغییرات نما و منظر شهری

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت : شهرضا با وجود برخورداری از قدمت تاریخی کهن، دچار رکودی شده که تغییرات در نما و منظر شهری را با چالش مواجه کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در آیین تودیع و معارفه شهرداران شهرضا با بیان اینکه تدوین و تصویب سند بودجه کشور در شرایط تحریم سخت و طاقت‌فرسا ست ، یادآور شد : نمایندگان مردم تلاش کردند، ضمن توجه به همه بخش‌ها ، بودجه‌نویسی شفاف و بدون شائبه را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه شرایط سخت تحریمی ، شهرداری‌های کشور را با چالش مواجه کرده است ، تصریح کرد : شهرداران باید با شناسایی منابع درآمد پایدار ، مانع ایجاد اختلال در فرایند خدمات رسانی شوند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم مطالبات زیادی در حوزه مدیریت شهری دارند که باید به آن‌ها پاسخ داده شود ، اظهار کرد : شهرضا با وجود برخورداری از قدمت تاریخی کهن، دچار رکودی شده که تغییرات در نما و منظر شهری را با چالش مواجه کرده است.

محمودی تصریح کرد : رکود در صنعت ساخت و ساز شهرضا و تغیرات اندک در نما و منظر شهری آن در حالی است که این شهرستان در مسیر شاهراه شمال به جنوب کشور واقع شده و سالانه میزبان شمار فراوانی از مسافران و گردشگران است.

وی تأکید کرد : در اطراف شهرضا به جای آنکه کمربند سبز ایجاد شود یا حداقل عاری از ناهنجاری‌های بصری باشد ، نخاله‌های ساختمانی تخلیه شده که به مرور زمان به تهدیدی علیه سلامتی مردم تبدیل شده است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط بد اقتصادی بر همه بخش‌ها اثر گذاشته است، تصریح کرد: سهمیه قیر هزار تنی شهرداری شهرضا از طرف اداره راه و شهرسازی به تحویل هشت تن آسفالت تغییر کرد که این مسئله نشان از شرایط نامساعد اقتصادی است.

محمودی با اشاره به وضعیت نامساعد آرامستان شهرضا، تأکید کرد: شهرداری شهرضا می‌توند با مشارکت فعال در اجرای طرح فاضلاب شهری، مشکل کمبود فضای سبز شهری را که ناشی از بحران کم‌آبی است جبران و با استفاده از سهمیه پساب تصفیه شده ، طرح ایجاد کمربند سبز حاشیه شهر را اجرا کند.

وی نبود طرح جامع ترافیکی را زمینه‌ساز اجرای سلیقه‌ای طرح‌های شهری دانست و افزود : نبود این طرح باعث تضییع سرمایه و اتلاف نیروی انسانی می‌شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر احیای بافت تاریخی شهری ، اظهار کرد: قابلیت جذب گردشگر در همه بخش‌های شهرضا وجود دارد ، اما تحقق این هدف نیازمند مشارکت شهرداری ، مسئولان و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت بخش خصوصی است.

محمودی با انتقاد از اجرا نشدن کامل طرح مرمت بازار شهرضا ، تصریح کرد :  در صورت اجرای کامل این طرح ، بازار تاریخی به عنوان قلب تپنده اقتصاد شهرستان ، احیا و مشاغل زیادی در آن ایجاد می‌شد.

وی تأکید کرد: گردشگری، منبع درآمد پایداری است که هر شهر یا منطقه‌ای که زودتر و بیشتر به آن توجه کند، سهم بیشتری در آینده اقتصادی کشور دارد و در مقابل تنش‌های اقتصادی کمتر آسیب می‌بیند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهیمت حل مشکلات ساکنان مناطق حاشیه‌ای شهر شهرضا، یادآور شد : واگذاری مرحله چهارم سروستان و نبود پارک و فضای سبز و آسفالت نامناسب معابر و خیابان‌ها بارها باعث گلایه ساکنان مناطق حاشیه‌ای شده است.

انتهای پیام/م

تخلیه نخاله‌ها اطراف شهر، سلامت مردم شهرضا را تهدید می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار