خداحافظ "پیک نوروزی" سلام "عید و داستان"

نوروز ۹۸، برای دومین سال، طرح "عید و داستان" جایگزین "پیک نوروزی" برای دانش آموزان دبستان می شود.

خداحافظ به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، طرح "عید و داستان" در سه زیر مجموعه داستان خوانی، داستان نویسی، داستان گویی در جهت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تقویت و پرورش مهارت‌های نوشتاری و گفتاری دانش آموزان دبستانی، جایگزین پیک نوروزی ویژه ایام تعطیلات نوروز میشود.

سعید صدری رئیس آموزش و پرورش منطقه کوهپایه گفت:بعد از حذف پیک نوروزی، طرح "عید و داستان" با سه زیر مجموعه‌ی داستان خوانی، داستان نویسی و داستان گویی بر اساس علاقه دانش آموزان اجرا می‌شود و دانش آموزان به انتخاب خودشان در یکی از زیر مجموعه‌های ذکر شده در طول تعطیلات نوروز به فعالیت می‌پردازند.

صدری با اشاره به جزئیات طرح "عید و داستان "بیان کرد:در بحث داستان نویسی دانش آموز به انتخاب خود، کتاب داستانی را مطالعه و خلاصه آن را با دستخط خودش نوشته و ارائه می‌دهد، اما در داستان نویسی، دانش آموز می‌تواند داستانی را بر اساس علاقه خود، سفرنامه عید نوروز و... با دستخط خود بنویسد یا حتی به صورت مصور ارائه دهد. چنانچه دانش آموزان علاقه به ارائه داستان به صورت گفتاری داشته باشند میتوانند راوی متن و داستانی با صدای خودشان به صورت ضبط شده باشند و به اصطلاح داستان گویی کنند.

وی اجرای طرح "عید و داستان" را در دومین سال پیاپی بر اساس موفقیت اجرای این طرح در نوروز ۹۷ دانست و تاکید کرد:کمیته‌ی ۸ ساعته ویژه این طرح، ۱۵ اسفند ماه، با حضور سمیه اسماعیلی مدرس مورد تایید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در بخش کوهپایه برگزار شد تا معلمین دوره ابتدایی به طور ملموس تری از جزئیات این طرح و نحوه انتقال و آموزش آن به دانش آموزان آشنا شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش بخش کوهپایه اظهار کرد:طرح سراسری "عید و داستان" جایگزین مناسبی برای "پیک نوروزی" میباشد، چرا که دانش آموز از فضای رسمی و کلاسیک آموزشی جدا و به دور از دغدغه‌ی تکالیف شب عید به طور غیر مستقیم مطالعه و مهارت‌های نوشتاری و گفتاری خویش را تقویت می‌کند.

انتهای پیام/ز

دانش آموزان اصفهانی با  پیک نوروزی خداحافظی کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.