مراکز علمی کاربردی از مهر ۹۸ باید محیط کار داشته باشند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: تمام مراکز علمی کاربردی از مهر ۹۸ برای آموزش مهارت باید محیط کار داشته باشند.

مراکز علمی کاربردی از مهر ۹۸ باید محیط کار داشته باشندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمدحسین امید رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور امروز در نشست با اصحاب رسانه کرمان بااشاره به اینکه هرمرکز علمی کاربردی باید حداقل یک مرکز نوآوری نیز داشته باشد گفت: توسعه مراکز نوآوری از جمله برنامه‌های اصلی ما در دانشگاه جامع علمی کاربردی که از ۱۰ مورد به بیش از ۱۰۰ مرکز نوآوری در سطح کشور رسیده است.

وی افزود:قبلا فرایند ایجاد یک مرکز نوآوری فرایندی طولانی و زمان بر بود که الان این زمان کاهش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: مراکز نوآوری یک مرحله قبل از مراکز رشد قرار دارند که زمینه را برای پرورش و توسعه ایده‌های برتر و جدید و تبدیل آن‌ها به ایده‌های تجاری فراهم می‌کنند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور تصریح کرد: هدف‌گذاری دانشگاه جامع علمی کابردی این بوده که تا پایان سال تحصیلی جاری هر مرکز دانشگاهی ما یک مرکز نوآوری را در کنار خودش داشته باشد و بتوانیم تعداد مراکز نوآوری سطح کشور را به ۶۰۰ مورد برسانیم که البته سختی‌هایی دارد، چون مراکز علمی کاربردی ما هنوز آمادگی ذهنی برای این مسئله را پیدا نکرده‌اند.

امید در ادامه گفت: چهار مرکز نوآوری دانشگاه علمی کاربردی در استان کرمان وجود دارد و انتظار این است که کرمان را به عنوان استان نمونه در این زمینه تا پایان تیر ماه سال آینده در سطح کشور مطرح کنیم و حداقل هر چهار مرکز دانشگاهی ما یک مرکز نوآوری داشته باشند.

وی افزود: برای دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه‌های علمی کاربردی که زیر این مراکز نوآوری فعالیت کنند، تسهیلاتی از جمله وام ۵۰ میلیون تومانی با کارمزد دو درصد برای راه‌اندازی شرکت پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید براینکه دانشجوی علمی کاربردی باید در محیط واقعی کار تحصیل کند گفت: مدرسان دانشگاه‌های علمی کاربردی هم در بازنگری مجدد در مسیر جذب قرار گرفتند و سری جدید مدرسان نیز با همین رویه انتخاب می‌شوند.

امید با بیان اینکه طی هفته گذشته ۴۶ مرکز دانشگاه علمی کاربردی در کشور دارای اساسنامه مصوب شدند، گفت: ۹۰ درصد مراکز ما تقاضای اساسنامه را داده‌اند که به تدریج این کار انجام می‌گیرد.

رئیس دانشگاه در ارتباط با برنامه‌های سال آینده این مجموعه آموزشی عنوان کرد: تمام مراکز علمی کاربردی از مهر ۹۸ برای پذیرش دانشجو باید محیط کار داشته باشند.

وی ادامه داد: مراکزی که این شرط را ندارند یا باید محیط کار ایجاد کنند و یا از محیط کار واقعی شرکت‌ها، موسسات و سازمان‌های دولتی و غیردولتی در قالب قرارداد و تفاهمنامه استفاده ببرند.

وی در ادامه افزود: دانشجوی علمی کاربردی باید در محیط واقعی کار تحصیل کند تا بعد از فارغ التحصیلی فردی مهارتی داشته باشد و منتظر ایجاد شغل ازسوی دولت نباشد.

رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان گفت: جهاددانشگاهی از بدو تأسیس تاکنون در سطح ملی خدمات بسیار ارزشمندی را برای کشور به ارمغان آورده که حاصل آن فعالیت‌های بسیار گسترده در عرصه‌های پژوهشی، تحقیقاتی، فرهنگی و آموزشی است.

رضا کامیاب مقدس افزود: مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی چندین رشته مربوط به عمران و سازه دارد و کرمان در حوزه سازه‌های مختلف به ویژه فضای کار اقدامات زیادی را اجرا کرده است.

وی با اشاره به اعطای مجوز راه‌اندازی مرکز نوآوری تکنولوژی‌های پیشرفته ساختمانی کرمان تصریح کرد: مرکز نوآوری زمینه‌ای فراهم می‌کند که جوانان، متخصصان، نخبگان شرکت‌ها بتوانند ایده‌های سازه‌ای و روش‌های جدید طراحی را دنبال کنند.

در پایان از مجوز راه اندازی مرکز نوآوری تکنولوژی‌های پیشرفته ساختمانی وابسته به مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان کرمان رونمایی شد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: دانشگاه ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار