مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان :

هوشمندسازی شهرها از مهمترین مبانی مدیریت بحران است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، هوشمندسازی شهرها را از مهمترین مبانی مدیریت بحران در شهرها دانست و گفت : در زمان بروز حوادث غیرمترقبه، در دسترس بودن اطلاعات شهری و منطقه‌ای سهم زیادی در کاهش تلفات جانی و خسارات مالی دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان عصر امروز در دوره جامع آموزش سوانح و بلایا که با حضور مدیران و کارشناسان پنج شهرستان جنوبی استان در شهرضا برگزار شد ، اظهار کرد : دومین دوره آموزش مدیران بحران شهرستان‌های استان به میزبانی این شهرستان و باهدف ارتقاء سطح علمی و دانش فنی مقابله با بلایای طبیعی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران خط مقدم مقابله با انواع سوانح و بلایا است ، تأکید کرد : انسجام مدیریتی ، فرمان‌پذیری از فرمانده واحد و عمل براساس آخرین یافته‌های علمی ، از مهمترین مواردی است که مدیران و کارشناسان بحران باید به آن‌ها توجه داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان  تصریح کرد : مدیرت بحران با پشت میزنشینی سازگار نیست ، مدیریت بحران و مقابله با تهدیدات به مدیرانی کارآمد و شیفته خدمت نیز دارد که برای حفظ جان و مال مردم منتظر ابلاغ و دستور دولتی نباشند.

شیشه‌فروش با اشاره به سانحه سقوط هواپیما در کوه دنا ، یادآور شد: در مدت سه ماه امدادرسانی در آن حادثه، مدیریت بحران شهرستان سمیرم و استان اصفهان افتخارآفرینی کرد.

وی با تأکید بر ضرورت تجهیز اتاق‌های بحران شهرستان‌ها به تجهیزات مدرن و کارآمد ، اظهار کرد : رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی از مقامات بالادستی همیشه ضروری است، اما در زمان بروز حوادث، نباید منتظر دستور مقام مافوق باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، هوشمندسازی شهرها را از مهمترین مبانی مدیریت بحران در شهرها برشمرد و تصریح کرد: در دسترس بودن اطلاعات شهری و منطقه‌ای در زمان بروز حوادث غیرمترقبه، سهم زیادی در کاهش تلفات جانی و خسارات مالی دارد.

شیشه‌فروش برگزاری مانورهای مدیریت بحران را ضروری دانست و یادآور شد: برگزاری این مانورها باعث آمادگی همیشگی نیروها و انعطاف‌پذیری و خطرپذیری آنان می‌شود.

وی با بیان اینکه استان اصفهان مُعین منطقه (2) تهران در مهار حوادث و بلایا شناخته شده است، تصریح کرد: استان فارس نیز مُعین اصفهان شناخته شده است و در داخل استان نیز، شهرستان‌های همجوار مُعین یکدیگر هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تأکید کرد: کوتاهی مسئولان در مدیریت بحران و عدم رعایت ضوابط، مسئولیت حقوقی و قضایی و اداری آنان را به همراه دارد.

شیشه‌فروش با تأکید بر آموزش مردمی، یادآور شد: آموزش شهروندان از بروز بعضی از حوادث جلوگیری و خسارت مالی و تلفات جانی را کاهش می‌دهد.

وی اظهار کرد : بازسازی 12 هزار واحد مسکونی در استان کرمانشاه ، اهدای سه هزار و 500 کانکس و آغاز عملیات اجرایی بازسازی سه هزار واحد، بخشی از دستاوردهای مدیریت بحران استان اصفهان در آن منطقه بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد : مدیریت صحیح بحران در استان با مهار مصرف برق و آب و گاز، از بروز وتشدید بحران جلوگیری کرد.

در این همایش که در محل سالن شهید آوینی دانشگاه آزاد شهرضا برگزار شد، مدیران و کارشناسان مدیریت بحران شهرستان‌های دهاقان، سمیرم ، مبارکه ، شهرضا و لنجان حضور داشتند.

انتهای پیام/م

مدیریت بحران به مدیران کارآمد و شیفته خدمت نیاز دارد

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.