چراغ خانه ترانه با افشین یداللهی روشن ماند/ تقدیر از برگزیدگان

مراسم دومین جایزه ترانه افشین یداللهی در هتل المپیک برگزار شد.

چراغ خانه ترانه با افشین یداللهی روشن ماندبه گزارش خبرنگار  حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین دوره جایزه ترانه افشین یداللهی عصر پنجشنبه ۱۶ اسفند ماه با حضور ترانه سرایان، صاحبان قلم، خوانندگان، دوستداران هنر و خانواده افشین یداللهی ترانه سرای فقید به همت خانه ترانه در هتل المپیک برگزار شد.

در این مراسم کسانی چون افشین مقدم، امیر عباس گلاب، رضا تاجبخش، شاهد صادق پور، یاحا کاشانی، مهدی ایوبی، باربد بابایی، کامران تفتی، گروه رستاک، احسان کرمی، جواد افشار، پوریا حیدری، شایان مصلح، صابر قدیمی، محمد صاحب علا، بابک زرین، محمد رحمانیان، سید عباس سجادی، اهورا ایمان، هما سعادت، حدیث دهقان، رستاک حلاج، اندیشه فولادوند، نسیم ادبی، حمیدرضا صمدی، امید نعمتی، پرستو صالحی و چند تن دیگر از هنرمندان حاضر در این مراسم بودند‌.

در این دوره از جشنواره ترانه افشین یداللهی، روزبه بمانی دبیر جایزه، حسن علیشیری قائم مقام دبیر جایزه، مهدی ایوبی دبیر اجرایی جایزه، امیر توده فلاح کارگردان مراسم اختتامیه بودند.

پس از مراسم فرش قرمز و گرفتن عکس یادگاری حضار وارد سالن شدند. با قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی مراسم رسما آغاز شد و ابتدا دو قطعه موسیقی بی کلام نواخته شد.

پس از پخش کلیپی از نخستین دوره این جشنواره مژده لواسانی مجری این برنامه از روزبه بمانی برای سخنرانی دعوت کرد و وی گفت: «همه به احترام افشین یداللهی اینجا هستیم. برگزاری جشنواره کار بسیار سختی است. خوشحالم که توانستیم جشنواره را به دور دوم برسانیم. در خانه ترانه زحمت فراوانی برای جایزه افشین یداللهی کشیده شد. بسیار سخت است که در فضای خصوصی جشن آبرومندانه ای برگزار کرد.»

وی افزود: «هدفمان این بود که آرزوی افشین را برگزار کنیم. برگزاری جشنواره‌ای که معیار ادبیات شفاهی باشد. با خدشه‌ای که هر روز به زبان فارسی وارد می‌شود، ترانه و ادبیات شفاهی یکی از عناصر نجات بخش ادبیات است. امیدوارم توان برگزاری این جشنواره را در سال‌های بعد داشته باشیم‌. ما به جز بخش یک خاطره از فردا که آثار ارسال و داوری شد، از خود فعالان عرصه ترانه خواستیم که به آثار رای دهی کنند. یکی از بزرگترین تمرین‌ها این است که به بزرگتر از خودمان رای دهیم. آنچه که برایند جوایز هست نظر اهالی ترانه است.»

در ادامه کلیپی از صحبت‌های هنرمندان درباره شخصیت و زندگی هنری یداللهی پخش شد. 

اجرای قطعات "دلخوشی" و "قبل از تو" با صدای امیرعباس گلاب و نوازندگی پیانو به دست رضا تاجبخش بخش دیگری از برنامه بود.

مهدی ایوبی در ادامه روی صحنه آمد و گفت: امیدوارم نام افشین همیشه زنده باشد. از دوستانم از خانه ترانه برای کوششان سپاسگزارم.

در ادامه ایوبی بیانیه هیئت داوران را خواند.

سپس جایزه سومین ترانه برگزیده همراه با موسیقی در بخش یک خاطره از فردا به احسان رعیت با موسیقی سعید رضایی دومین ترانه برگزیده به یاسر قنبر لو با موسیقی سعید رضایی و بهترین جایزه این بخش به ترانه ستار مشایخی با موسیقی سروش عادل نژاد اهدا شد‌.

مقدم ترانه سرا در ادامه گفت: چه خوب است که هنرمند بعد از فوت آثارش برای مخاطبانش زنده و همراه شادی غم آن‌ها باشد.

اندیشه فولاوند در ادامه بیان کرد: شاید بسیاری نمی‌دانند که دکتر یداللهی بسیاری از بیماران روحی را با هزینه شخصی درمان کردند.

در بخش یک خاطره از فردا شاخه ترانه های اجتماعی مقام سوم به مریم مرادی، مقام دوم به شروین رحیم زاده و مقام نخست به محمد نویری اهدا شد.

در بخش ترانه های عاشقانه مقام سوم مشترک به ملیحه هاشمی و احسان رشیدی، مقام دوم به صدرا کاوه و مقام نخست به پوریا نره‌ای اهدا شد.
در ادامه رستاک حلاج دو قطعه "دریا" و "غلط" اجرا کرد.

سپس از محمد صالح علا ترانه سرای پیشکسوت و سالار عقیلی خواننده ای که چند ترانه یداللهی را خوانده بود، تقدیر شد.

برادر افشین یداللهی از تاسیس بنیاد افشین یداللهی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: از کسانی که آثاری به اسم یداللهی منتشر کردند و سروده این ترانه سرا نیست شکایت کرده‌اند.

بهترین ترانه تیتراژ به حسین غیاثی، بهترین خواننده از نظر انتخاب ترانه به مهی یراحی، بهترین ترانه ساز به محسن یگانه، بهترین ترانه به اهورا ایمان، بهترین ترانه سرا به حسین غیاثی رسید.

پایان بند برنامه اجرای گروه پالت بود.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: موسیقی پاپ ، خواننده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.