نگرانی کنگره آمریکا از رفتار خارج از عرف داماد ترامپ در سفر به عربستان

اقدام خارج از عرف داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا در سفر اخیرش به عربستان، موجب نگرانی نمایندگان کنگره و مقامات این کشور شده است.

نگرانی کنگره آمریکا از رفتار خارج از عرف داماد ترامپ در سفر به عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات سفارت آمریکا در ریاض می‌گویند جرد کوشنر، مشاور ارشد و  داماد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در سفر اخیرش به عربستان آنها را در جریان جزئیات گفتگوهایش با سران ارشد این کشور قرار نداده است.

بنا به گزارش پایگاه «دیلی‌بیست» هنگامی که مقام دولت یک کشور عازم سفری برون‌مرزی می‌شود، هماهنگی‌های مربوط به این سفر را سفارت این کشور در کشور مقصد انجام می‌دهد اما بنا به گفته سه منبع آگاه، کوشنر در سفر هفته گذشته خود به عربستان مقامات و کارکنان سفارت آمریکا در ریاض را در جریان این سفر و جزئیات ملاقات‌هایش با اعضای دربار عربستان قرار نداده است. موضوعی که موجب نگرانی سفارت و نمایندگان کنگره آمریکا شده است.

به گفته این منابع هنگام دیدار کوشنر با مقامات عربستان به ویژه محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور، تنها یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا او را همراهی می‌کرد که عضو تیم سفارت آمریکا در ریاض نبود و حیطه وظایف او مربوط به مسائل ایران است.

 یک منبع آگاه در کنگره آمریکا به «دیلی‌بیست» گفته است: «تمام برنامه‌های این سفر را دربار سعودی تنظیم می‌کرد». او همچنین این رفتار خارج از عرف مشاور ارشد دونالد ترامپ را عجیب و تازه خواند و  افزود: «او در سفرهای گذشته‌اش نیز همچنین رفتاری داشته است».


بیشتر بخوانید: آغاز دوره‌گردی داماد ترامپ برای جاانداختن «معامله قرن»


به نوشته دیلی‌بیست، کوشنر که روابط گرمی با ولیعهد عربستان ایجاد کرده طی سال‌های گذشته چند بار به ریاض سفر کرده است و حتی یک بار به صور ت محرمانه به عربستان سفر کرد. او در سفر به خاورمیانه اغلب «جیسون گرینبلات»، نماینده ویژه آمریکا در خاورمیانه را با خود همراه می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار