چین: مساله شبه‌جزیره کره راه حل فوری ندارد

وانگ یی، مشاور دولت و وزیر خارجه چین اعلام کرد مساله شبه‌جزیره کره راه حل فوری ندارد و طرف‌ها باید انتظارات معقولی داشته باشند.

چین: مساله شبه‌جزیره کره راه حل فوری نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، مشاور دولت و وزیر خارجه چین روز جمعه گفت مساله شبه‌جزیره کره راه حل فوری ندارد. وی این اظهارات را در کنفرانسی خبری در حاشیه نشست سالانه پارلمان چین عنوان کرد.

وی با بیان اینکه انتظار نمی‌رود "مسئله هسته‌ای کره شمالی" یک شبه حل شود، افزود: این امر مفید خواهد بود که برای تهیه نقشه کلی راه برای عاری سازی هسته‌ای و دستیابی به یک پیمان صلح، تدبیری اندیشه شود. بر اساس نقشه راه، این مسئله می‌تواند "به صورت مرحله‌ای و هماهنگ" حل شود.

یی گفت: نشست سران آمریکا و کره شمالی در هفته گذشته در هانوی گام مهمی به سمت حل و فصل سیاسی بود با این حال همه طرف‌ها باید انتظارات معقولی داشته باشند.

وانگ یی همچنین از شکایت شرکت هوآوی و درخواست آن برای تامین خسارت قانونی در آمریکا حمایت کرد. وی گفت دولت چین با قاطعیت از حقوق مردم و شرکت‌های چینی حفاظت خواهد کرد.

این مقام چینی افزود: «نسبتا روشن» است که اقدامات اخیر آمریکا حرکاتی سیاسی و عامدانه با هدف پایین کشیدن افراد و شرکت‌هایی خاص بوده است.

هوآوی، شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی چین، دولت آمریکا را تحت پیگرد قرار داده و می‌گوید یک قانون که کسب و کار این شرکت را در آمریکا محدود می‌کند مغایر با قانون اساسی این کشور است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار