رئیس پلیس راه ایلام:

به همراه داشتن زنجیر چرخ در هنگام بارش برف ضرورت دارد

رئیس پلیس راه ایلام گفت: با توجه به بارش برف در اکثر محور‌های مواصلاتی شمال استان، علاوه بر زنجیر چرخ سالم بودن بخاری و برف پاک کن از موارد مهمی است که رانندگان بایدمدنظر قراردهند.

توصیه رئیس پلیس راه ایلام به رانندگانرضا همتی زاده  رئیس پلیس راه ایلام در گفت و گوبا خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام  ،گفت:با توجه به شروع بارش برف در آخرین روز‌های زمستان و لغزنده بودن جاده‌ها، رانندگان توصیه‌های پلیسی را جدی بگیرند.

همتی زاده افزود: هنگام سر خوردن عقب خودرو به هیچ عنوان ترمز نکرده و فرمان را در جهت حرکت خودرو بچرخانید و پا را از روی پدال گاز بردارید و تا وقتی که خودرو به حالت مستقیم در نیامده از دنده سنگین‌تر استفاده نکنید.

وی ادامه داد:ضربه زدن به ترمز در روی یخ، چرخ‌ها را قفل می‌کند و باعث لغزش و سرخوردن بیشتر می‌شود.

رئیس پلیس راه ایلام گفت: با شروع بارش باران، اصطکاک خودرو با جاده کاهش و احتمال سر خوردن خودرو افزایش می‌یابد بنابراین ضروریست که از سرعت خود بکاهید.

وی اظهار کرد:هنگام رانندگی در هوای مه آلود به سالم بودن چراغ عقب وسیله نقلیه جلویی اعتماد کامل نداشته باشید و ترمز ناگهانی و برداشتن پا از روی پدال گاز و یا فشار آن به طور ناگهانی از جمله عوامل حادثه ساز در فصل بارندگی می‌باشد.

 همتی زاده اضافه کرد:در سفر‌های زمستانی به همراه داشتن زنجیر چرخ و آشنایی با باز و بستن آن ضروری است و حتماً قبل ازحرکت از سالم بودن برف پاکن‌ها و گرم کن شیشه و بخاری اتومبیل اطمینان حاصل کنید. 

سرهنگ همتی زاده در پایان گفت: با توجه به شدت بارش‌ها، می‌طلبد رانندگان از سفر‌های غیر ضروری پرهیز کرده و اگر ناچار به تردد در محور‌های شمالی استان شدند با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین به همراه داشتن تجهیزات زمستانه حرکت کنند.

 

انتهای پیام/با

توصیه رئیس پلیس راه ایلام به رانندگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.