بازار گجت‌های پوشیدنی در دست‌‎های اپل، شیائومی و هوآوی

سه شرکت اپل، شیائومی و هوآوی با افزایش فروش بی‌نظیر گجت‌های پوشیدنی خود بازار این محصول را در دست گرفتند.

بازار گجت‌های پوشیدنی در دست‌‎های اپل، شیائومی و هوآویبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار گجت‌های هوشمند پوشیدنی در سال ۲۰۱۸، ۲۷ درصد افزایش یافته است. اپل موقعیت پیشرو خود را با در دست داشتن ۲۶.۸ درصد از کل بازار در سال ۲۰۱۸ حفظ کرد، در حالی که شیائومی و هوآوی تعداد بسیار بیشتری را نسبت به سال ۲۰۱۷ به فروش رساندند. این بدان معناست که رقابت بین این سه تولیدکننده بیش از پیش در حال انجام است. گویا این رقابت پایانی ندارد و این مسئله برای دنیای فناوری بسیار خوب است.

شرکت IDC (نخستین شرکت اطلاعاتی بازار جهانی) گجت‌های مخصوص گوش را در دسته گجت‌های پوشیدنی خود قرار داده است البته تا زمانی که از این دستگاه‌ها بتوان برای فراخواندن دستیار صوتی استفاده کرد. این قابلیت در گجت‌هایی مانند اپل ایرپاد و پیکسل باد گوگل دیده می‌شود.

بازار گجت‌های پوشیدنی در دست‌‎های اپل، شیائومی و هوآوی

اپل ۴۶.۲ میلیون گجت پوشیدنی هوشمند خود را در سال ۲۰۱۸ به فروش رساند این عدد در مقایسه با ۳۳.۱ میلیون در سال گذشته واقعا قابل توجه است. شیائومی نیز تقریبا با ۴۵ درصد افزایش فروش رشد خوبی کرد. البته هوآوی با یک شتاب باور نکردنی ۱۴۷ درصد فروش خود را افزایش داد. در واقع از فروش ۴.۶ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۷ به ۱۱.۳ میلیون در سال ۲۰۱۸ رسید. در مجموع تولیدکنندگان ۳۷ میلیون گجت پوشیدنی بیشتر نسبت به سال گذشته به فروش رساندند.

در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۸ اپل ۱۶.۲ میلیون دستگاه را به فروش رسانده است که ۱۰.۴ میلیون دستگاه ساعت اپل بوده و بقیه آن‌ها را ایرپاد‌ها و هدست‌های بیتس تشکیل می‌دادند. شیائومی جایگاه دوم را برای خودش حفظ کرده است. پیشرفت بزرگ هوآوی در بازار گجت‌های پوشیدنی به دلیل محصولات جدیدی مانند Watch GT و FreeBuds 2 Pro است.

بازار گجت‌های پوشیدنی در دست‌‎های اپل، شیائومی و هوآوی


بیشتر بخوانید: محصولات آینده اپل دنیا را شگفت‌زده خواهد کرد +جزئیات


انتهای پیام/

دنیای گجت‌های پوشیدنی

برچسب ها: فناوری ، اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار