یک منبع خلیج فارس فاش کرد:

قطر با ارسال پیامی به کویت خواستار حل اختلافات با عربستان بدون حضور امارات شد!

برخی منابع خلیج فارس از اعلام آمادگی قطر برای حل اختلافات یکجانبه با عربستان بدون مشارکت امارات خبر دادند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع خلیج فارس فاش کرد: قطر با ارسال پیامی به کویت خواستار حل اختلافات با عربستان شده است مشروط بر اینکه حل اختلافات به پرونده های اختلافی فیمابین(ریاض و دوحه) منحصر شود نه امارات.

قطر با ارسال پیامی به کویت خواستار حل اختلافات با عربستان بدون حضور امارات شد!


بیشتربخوانید : چرا سعودی و متحدانش عزمی برای حل بحران قطر ندارند؟


به گفته این منبع، عربستان تمایل دارد که اختلافات خود با قطر را حل و فصل کند ولی با توجه به اینکه امارات در جنگ یمن در کنار این کشور قرار گرفته ، ریاض نمی تواند امارات را از فرایند گفت‌وگوها حذف کند.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن 2017 (15 خرداد 96) روابط خود با قطر را به‌بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع و تمام گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر را مسدود کردند.

قطر از ابتدای این بحران تأکید کرده که کشورهای محاصره کننده از طریق وارد کردن اتهامات به قطر و دروغ‌پراکنی و درخواست‌های غیرواقعی و غیرقابل اجرا، به‌دنبال تجاوز به حاکمیت ملی این کشور هستند.

وزیر خارجه قطر پیشتر در کنفرانس خبری مشترک در دوحه با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، از تلاش‌های میانجیگرانه کویت برای حل بحران استقبال کرده بود. تاکنون تلاش‌های میانجیگرانه کویت برای حل بحران قطر نتیجه‌ای به همراه نداشته است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

پیام قطر به کویت: حل اختلافات با عربستان بدون حضور امارات

برچسب ها: قطر ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار