کاهش بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در بازار جهانی امروز جمعه شاهد کاهش بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال در معاملات امروز جمعه کاهش یافت.

بر این اساس، بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مه با یک دلار و 13 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 65 دلار و 17 سنت رسید.

بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین (وست تگزاس اینترمیدیت‏) که بیشتر برای ‏‏قیمت گذاری نفت مصرفی ‏‏آمریکا، به کار ‏برده می ‏شود در پایان معاملات ‏بازار نفتی ‏نیویورک، ‏برای تحویل ‏در ماه آوریل با 90 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 55 دلار و 76 سنت رسید.

بهای نفت در بازار جهانی در حالی کاهش می یابد که تمایل چین برای خرید نفت در ماه فوریه همچنان بالا بود. این کشور در این ماه 39 میلیون و 230 هزار تن نفت خام وارد کرده است. البته این کشور در ماه ژانویه 42 میلیون و 600 هزار تن نفت خام وارد کرده بود. واردات نفت خام در چین در ماه فوریه در مقیاس سالانه، یعنی نسبت به همین مقطع زمانی در سال گذشته، افزایش قابل توجهی را نشان می دهد.

چین در ماه فوریه سال 2018 حدود 32 میلیون و 260 هزار تن نفت خام وارد کرده بود. کارشناسان شرکت کارگزاری و ارائه خدمات مشاوره مالی و اقتصادی کاپیتال ایکانومیکس در این باره می گویند علت افزایش واردات نفت خام چین در دو ماه نخست سال این است که این کشور می خواهد انبارهای ذخیره سازی نفت خام پالایشگاه ها و تاسیسات نفتی خود را پر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار