آماده باش ۱۳۷ آتش نشان برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از آماده باش ۱۳۷ نیروی عملیاتی برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سهیل فضل وزیری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از آماده باش ۱۳۷ نیروی عملیاتی برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: اکیپ سیار آتش نشانان در میدان آزادی و انقلاب جهت تسریع در امداد رسانی به موقع به شهروندان مستقر شده اند.

وی اظهار کرد: مراسم چهارشنه آخر سال هر ساله شاهد حوادث ناگوری هستیم که لزوم تعامل شهروندان، آمادگی کامل نیرو‌های این سازمان وهمچنین فرهنگ سازی لازم می‌تواند در کاهش حوادث چهارشنه سوری تاثیر گذار باشد.

وی از آماده باش ۱۳۷ نیروی عملیاتی برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال خبر داد و اعلام کرد: دو اکیپ سیار از آتش نشانان از دهم اسفند ماه در میدان آزادی و انقلاب در دو شیفت صبح و عصر جهت تسریع در امداد رسانی در مواقع بروز حوادث به شهروندان مستقر شده اند.

وی افزود: علاوه بر دو اکیپ مستقر در میادین اصلی، یک اکیپ دیگر نیز در روز چهارشنبه آخر سال در ورودی پلیس راه همدان جهت امداد رسانی سریع استقرار خواهند یافت.

وی همچنین به برپایی پویش نه به چهارشنبه سوری خطرناک به منظور مقابله با رفتار‌های پرخطر و استفاده از مواد محترقه خطر آفرین و کاهش حوادث اشاره کرد.

فضل وزیری در ادامه تصریح کرد: اقدامات فرهنگی نیز همچون تهیه بروشور‌هایی با موضوع‌های "بچه‌ها مواظب باشیم، توصیه‌های ایمنی نوروزی، نکات ایمنی در سفر" و پوستر‌هایی با محوریت "نه به چهارشنبه سوری خطرناک، حواسمان باشد چهارشنبه سوری چهارشنبه سوزی نشود، به بهانه چهارشنبه سوری با رفتار‌های پرخطر نوروز را به آتش نکشانیم" تهیه و در بین شهروندان به ویژه قشر جوان و دانش آموزان در حال توزیع است.

وی یادآور شد: از دیگر اقدامات فرهنگی این سازمان در ایام می‌توان به آموزش‌های ایمنی با محوریت خطرات چهارشنبه سوری به نونهالان و دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس سطح شهر اشاره نمود.

فضل وزیری تصریح کرد: تمامی نیرو‌های عملیاتی و ستادی و ۸ ایستگاه آتش نشانی مستقر در سطح شهر و نواحی منفصل در روز سه شنبه و چهارشنبه آخر سال در آماده باش کامل هستند.

وی بیان کرد: تعداد ۱۴ خودرو سنگین، ۱۸ خودروی سبک و ۳ موتور چهارچرخ و تریل نیز در ایستگاه‌های هشتگانه ثابت و ایستگاه‌های سیار در این روز در اختیار آتش نشانان برای مقابله با حوادث احتمالی است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج در نهایت توصیه نمود: خانواده‌ها در روز‌های پایانی سال بر فرزندان خود نظارت صحیح و مناسب اشته و آنان را از خطرات استفاده از مواد محترقه پرخطر جهت کاهش حوادث آگاه سازند تا خاطره خوبی از این آیین دیرینه در یادگار بماند.

انتهای پیام/ع

دو اکیپ سیار آتش نشان در میدان آزادی وانقلاب در سنندج مستقر شدند

برچسب ها: حوادث ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.