افزایش ۲۰ درصدی ترافیک شهری کرمانشاه با شروع خرید‌های نوروزی

رییس پلیس راهنمایی ورانندگی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی ترافیک شهری کرمانشاه با شروع خرید‌های نوروزی، پیش بینی کرد : این میزان در روز‌های پایانی سال به بیش از ۵۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فضل الله شیری رییس پلیس راهنمایی ورانندگی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش ترافیک شهری در روز‌های پایانی سال، گفت : هرساله در آستانه عید نوروز با شروع خرید‌های نوروزی شاهد افزایش ترافیک، به ویژه در معابر اصلی شهر هستیم.

وی با اشاره به شروع خرید‌های نوروزی از ۱۰ اسفند، گفت : در حال حاضر حجم ترافیک شهری حدود ۲۰ درصد افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود در روز‌های پایانی سال این میزان به بیش از ۵۰ درصد افزایش یابد.

شیری با اشاره به ادامه اجرای طرح زوج و فرد تا روز پایانی سال، گفت: جهت کنترل هرچه بهتر ترافیک، تعداد نیرو‌ها در خیابان‌های اصلی شهر افزایش داده شده و بخشی از نیرو‌ها از مراکز آموزشی به کار گرفته شده‌اند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه معابر اصلی شهر تناسبی با حجم خودرو‌های عبوری آن ندارند، گفت: شاهدیم با یک پارک ساده کنار خیابان به راحتی این مسیر‌ها دچار اختلال ترافیکی می‌شوند، بنابراین توصیه می‌شود افراد حتی المقدور از آوردن خودرو‌های شخصی به خیابان خودداری کرده و برای خرید و مراجعه به بازار از خودرو‌های حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

شیری همچنین با اشاره به رونق بازار دستفروشان در روز‌های پایانی سال، گفت: وجود دستفروشان در پیاده‌راه‌ها موجب شده مردم برای تردد به داخل خیابان بیایند که این امر مشکلات ترافیکی در معابر اصلی را تشدید کرده و دستگاه‌های مربوطه باید در این زمینه ورود کنند.

شیری با اشاره به کمبود پارکینگ در خیابان‌ها و معابر اصلی شهر، گفت: در ماه‌های اخیر سه پارکینگ جدید در محدوده میدان آزادی تا پارکینگ شهرداری احداث شده، اما بازهم نیاز به پارکینگ احساس می‌شود، بنابراین از بخش خصوصی برای ورود به این حوزه استقبال می‌کنیم.

وی افزود: همچنین شهرک‌های اللهیه و مسکن نیز به شدت با کمبود پارکینگ عمومی مواجه هستند، طوری که عملا رانندگان در این مناطق خیابان را به عنوان پارکینگ می‌شناسند .

 

 

انتهای پیام/د

در آستانه عید نوروز با شروع خرید‌های نوروزی شاهد افزایش ترافیک، به ویژه در معابر اصلی شهر هستیم

 

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.