نکاتی طلایی برای مدیریت خرید شب عید/ چگونه خریدی لذت‌بخش داشته باشیم؟

یک نوروتراپیست گفت: افراد با رعایت نکاتی می‌توانند خرید شب عید خود را مدیریت کنند و از این زمان بیشترین لذت را ببرند.

بیتا سرپولکی نوروتراپیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره خرید شب عید اظهار کرد: این خرید بخشی از آداب و رسوم سال نو و برای کودکان بسیار لذت‌بخش است، افراد برای اینکه از تعطیلات نوروز بیشترین لذت را ببرند باید خرید شب عید خود را مدیریت کنند.

موثرترین روش‌ها برای مدیریت خرید شب عید

وی بیان کرد: اشخاص برای مدیریت خرید شب عید باید نخست هدف از خرید خود را مشخص کنند، این خرید باید با توجه عواملی مانند شرایط اقتصادی فرد، وضعیت بازار و فرصت خرید انجام شود، اشخاص همچنین باید انجام خرید‌های غیرضروری را به قبل یا پس از تعطیلات نوروز موکول کنند.

خرید شب عید خود را با رعایت نکاتی مدیریت کنید/ چگونه خریدی لذت‌بخش داشته باشید؟

این نوروتراپیست افزود: مدیریت مالی و درست خرج کردن صرف نظر از وضعیت اقتصادی خانواده بسیار اهمیت دارد و در شرایط نامناسب اقتصادی این اهمیت دوچندان می‌شود، موکول کردن خرید لوازم غیرضروری به فرصت‌های مناسب قبل یا پس از تعطیلات عید از سودجویی و فرصت‌طلبی صاحبان کالا جلوگیری می‌کند.


بیشتر بخوانید: نکات طلایی درباره خرید شب عید که حتما باید بدانید


سرپولکی با اشاره به ضرورت شناسایی نیاز‌های ضروری خانواده تاکید کرد: با نو شدن سال قرار نیست همه وسایل نو شود، افراد باید نیاز‌های ضروری خود برای عید را شناسایی کنند و برای خرید این نیاز‌ها برنامه ریزی و زمان‌بندی مناسب را انجام دهند.

خرید شب عید خود را با رعایت نکاتی مدیریت کنید/ چگونه خریدی لذت‌بخش داشته باشید؟

نیاز‌های ضروری هر خانواده به چه عواملی بستگی دارد؟

وی تصریح کرد: نیاز‌های ضروری هر خانواده به عواملی مانند شرایط اقتصادی و اجتماعی بستگی دارد، در تعیین نیاز‌های ضروری و فهرست خرید باید توجه داشت که تا پایان فروردین برای کارمندان حقوقی واریز نمی‌شود و بیشتر مشاغل هم با رکود و توقف فعالیت‌ها مواجه هستند.


بیشتر بخوانید: فوت‌وفن‌های حرفه‌ای برای یک خرید عالی و رضایتمندانه در شب عید! + فیلم


این نوروتراپیست گفت: ترافیک روز‌های پایان سال، شلوغی فروشگاه‌ها، حراج‌های غیرواقعی، عرضه اجناس با کیفیت پایین، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی برای انجام خرید را ضروری می‌کند، اگر خرید شب عید با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی انجام نشود بسیار خسته‌کننده است.

خرید شب عید خود را با رعایت نکاتی مدیریت کنید/ چگونه خریدی لذت‌بخش داشته باشید؟

شک، آفت لذت بردن از خرید شب عید

سرپولکی یادآوری کرد: تردید به‌ویژه در خرید شب عید با توجه به شرایط روز‌های پایانی سال می‌تواند لذت خرید را از ما سلب کند، افراد بهتر است قبل از رفتن به خرید، درباره مشخصات کالا‌های درخواستی خود، حدود قیمت‌ها و انتخاب مکان‌های مناسب برای خرید فکر کنند و اگر ممکن بود درباره قیمت‌ها و کیفیت لوازم اطلاعاتی کسب کنند، اشخاص همچنین نباید در انتخاب اجناس وسواس داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۷:۲۰ ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
آخه با کدوم پول ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۷:۲۰ ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
آخه با کدوم پول کدوم جیب پر ... امان از این مسئولین بی خیال و بی فکر ...
آخرین اخبار