اجرای طرح تردد نوروزی در جاده‌های سیستان و بلوچستان از ۲۵ اسفند ماه

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت:طرح نوروزی در جاده‌های استان که از ۲۵ اسفندماه جاری آغاز خواهد شد تا روز ۱۷ فروردین ماه ۹۸ و به مدت ۲۲ روز ادامه دارد.

اجرای طرح تردد نوروزی در جاده‌های سیستان و بلوچستان از ۲۵ اسفند ماهمدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: طرح تردد نوروزی با مشارکت ۵۱۳ نیروی راهداری و در قالب فعالیت ۵۹ اکیپ ثابت و سیار در بیش از ۵۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های شمال و مرکز این استان اجرایی می‌شود که در این طرح ۱۳۹ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین راهداری نیز به کار گرفته خواهد شد.

علی خانقائی ضمن آرزوی سالی خوب و پر بار برای هم استانی‌های عزیز افزود: این طرح که از ۲۵ اسفندماه جاری آغاز خواهد شد تا روز ۱۷ فروردین ماه ۹۸ و به مدت ۲۲ روز ادامه دارد و هدف از اجرای آن را، تردد روان، ایمن و بدون حادثه کاربران جاده در ایام سال نو خواهد بود.

خانقایی ادامه داد: همچنین به منظور آماده سازی جاده‌های حوزه استحفاظی این اداره کل جهت تردد نوروزی، اقداماتی نظیر خط کشی محورها، لکه گیری و ترمیم روکش آسفالت، تعویض و نصب تابلو‌ها و علائم ایمنی و اطلاعاتی لازم و آشکارسازی نقاط پر تصادف انجام شده است. ضمن اینکه مسافرین متردد در جاده‌های نیمه شمالی استان ضمن امکان تماس با تلفن گویای ۱۴۱ جهت کسب اطلاعات مورد نیاز خود، همچنین می‌توانند از طریق تماس با تلفن ۳۱۴۱، در خصوص موارد مرتبط با تردد در جاده از جمله وضعیت راه‌ها و علائم ایمنی نصب شده در آن، با ما در ارتباط باشند.

وی گفت: هماهنگی لازم با کلیه ارگان‌های ذیربط و همچنین تشکل‌های صنفی بخش حمل و نقل عمومی مسافری استان جهت تردد ایمن کاروان راهیان نور، جلوگیری از فعالیت سواری‌های مسافربر شخصی در راه‌های برون شهری و ارائه بهینه خدمات به مسافران عزیز در این ایام، صورت پذیرفته است. همچنین در طول اجرای طرح، بیش از ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس بین شهری و بیش از ۷۰۰ دستگاه سواری بین شهری جهت ارائه خدمات به مسافران نوروزی تجهیز شده اند و کلیه مراکز مکانیزه معاینه فنی سنگین از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب فعال می‌باشند.

خانقایی افزود: برای نظارت دقیق بر فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری، اقداماتی نظیر کنترل‌های محسوس و نامحسوس جاده ای، کنترل از طریق سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) و افزایش نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل مسافری، مورد توجه قرار گرفته است، ضمن اینکه پیش بینی وسایل نقلیه رزرو در شرکت‌ها و موسسات مسافربری برای جایگزین نمودن وسایل نقلیه مناسب به جای وسایل نقلیه دارای عیب و نقص فنی در راه مانده و یا حادثه دیده معمول شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در پایان گفت: همچنین با در نظر گرفتن حجم تردد جاده‌ای در ایام تعطیلات سال نو، تعداد ۲۹ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و ۱۶ باب راهدارخانه، تحت نظارت دقیق این اداره کل آماده ارائه خدمات به مسافران عزیز نوروزی می‌باشند.

انتهای پیام/گ

اجرای طرح تردد نوروزی در جاده‌های سیستان و بلوچستان از ۲۵ اسفند ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار