سران ۶ کمیته مجلس نمایندگان آمریکا خواستار علنی شدن نتایج تحقیقات مولر شدند

سران دموکرات ۶ کمیته مجلس نمایندگان با ارائه قطعنامه‌ای غیرالزام‌آور خواستار علنی شدن نتایج تحقیقات بازرس پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی واشنگتن اگزمینر از تلاش دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا برای علنی شدن گزارش رابرت مولر خبر داد.

این پایگاه اینترنتی آمریکایی نوشت: شش تن از سران کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه یک قطعنامه غیرالزام‌آور ارائه و در آن تاکید کردند گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری، پس از تکمیل به طور علنی منتشر شود.

سران کمیته‌های مجلس نمایندگان که همگی دموکرات هستند، روز جمعه در بیانیه‌ای مشترک از ویلیام بار، دادستان کل آمریکا که به تازگی به این سمت منصوب شده است، خواستند پس از تکمیل شدن گزارش رابرت مولر، جزئیات کامل آن هم برای مردم و هم برای کنگره منتشر شود.

در این بیانیه آمده، همانگونه که وزارت دادگستری در دو سال اخیر نشان داده است، سیاست‌های این وزارت‌خانه اجازه می‌دهد زمانی که منافع ملی ایجاب می‌کند، جزئیات تحقیقات افشا شود. اکنون نیز افکار عمومی مستحق آن است در جریان دقیق هرگونه تحقیقاتی که به متهم یا تبرئه کردن رئیس جمهور و ستاد انتخاباتی وی منتهی می‌شود، قرار بگیرد. از این رو ما از همه همکاران خود از هر دو حزب می‌خواهیم در حمایت از این قطعنامه به ما بپیوندند.

اعضای مجلس نمایندگان که از این قطعنامه حمایت می‌کنند، عبارتند از جری نادلر -رئیس کمیته قضایی، الیجا کامینگز -رئیس کمیته نظارت و اصلاحات، آدام شیف -رئیس کمیته اطلاعات، ماکسین واترز- رئیس کمیته خدمات مالی، ریچارد نیل -رئیس کمیته راه‌ها و روش‌ها و الیوت انگل -رئیس کمیته امور خارجی.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار