اعلام ویژه برنامه های بزرگداشت شهدا در شیراز

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس از اجرای ۴۰ ویژه برنامه به مناسبت روز بزرگداشت شهدا در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ،رجبعلی راهی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در نشست خبری از اجرای ۴۰ ویژه برنامه به مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهداء در شیراز خبر داد و گفت: افتتاح بخش اورژانس و داروخانه بیمارستان جانبازان اعصاب و روان جنت، تجلیل از دانش اموزان شاهد و ایثار گر، مراسم روز ملی بزرگداشت، تجلیل از خادمین شهدا، کلنگ زنی مجتمع اموزشی رفاهی کارکنان بنیاد، ارائه خدمات رایگان درمانی، همایش همسران شهداء، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی و برگزاری یادواره های شهداء از مهمترین برنامه های این نهاد است.

وی افزود: مسابقه ملی «عکس ایثار» و استانی «بداهه نویسی مشق ایثار» به مناسبت روز بزرگداشت شهدا نیز برگزار خواهد شد.

راهی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس تجلیل از فرزندان ممتاز شهدا و ایثارگران را از دیگر برنامه‌ها ذکر و خاطرنشان کرد: بعضی می‌گویند هرچه هست برای خانواده شهداست و آن‌ها از رانت شاهد استفاده می‌کنند در حالی‌که ممتاز بودن آن‌ها را بنیاد شهید مشخص نمی‌کند. کسب رتبه‌های برتر کنکور توسط فرزندان شاهد و ایثارگر گویای این مدعاست.

راهی با اشاره به وجود ٧٠٠ فرزند ممتاز شاهد و ایثارگران در فارس، اظهار کرد: فرزندان شهدا در حوزه‌های مدیریتی استان موفق بوده‌اند. امروز متخصصینی در فارس وجود دارد که در زمینه‌های مختلف حرف اول را می‌زنند.

وی با تصریح بر اینکه جنگ علم است و نخبگان جنگ را اداره کردند، گفت: علی‌رغم تنگنا‌های ابزاری در جنگ، اما شهدا و جانبازان با تکیه بر اصول علمی جنگ را با پیروزی به اتمام رساندند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس هر هفته عیادت و دیدار با از والدین شهدا طی تعامل با ائمه جمعه و فرمانداران انجام می‌شود، خاطرنشان کرد که ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در سرکشی از خانواده شهدا و جانبازان
تا پایان اسفند اعلام می‌شود.

راهی همچنین عنوان کرد: در شیراز تنها یک بنیاد وجود دارد که به دلیل سختی دسترسی به آن در بلوار مدرس، یک ساختمان دیگر در غرب شیراز نیز پیش‌بینی شده و در آینده‌ای نزدیک آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی یادآور شد: مرکز تخصصی پروتز مصنوعی ویژه جانبازان استان نیز به زودی در موسسه ایثار فارس راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس بیان کرد: هم‌اینک پنج هزار بیمار اعصاب و روان تحت پوشش بیمه درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس قرار دارند.

راهی گفت: یک‌هزار و ۲۸۱ گلزار شهدا با ۱۴ هزار و ۲۱۲ قبر در استان وجود دارد که بازسازی آن‌ها برعهده بنیاد شهید بوده و دریافت هزینه از خانواده شهدا تخلف محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ب

ویژه برنامه های بزرگداشت شهدا در شیراز

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار