تاج: می‌خواهیم مجوز VAR را از فیفا بگیریم/ سازمان اقتصادی فوتبال را تشکیل می‌دهیم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: قصد داریم که برای استفاده از کمک داور ویدیویی مجوز‌های فیفا را بگیریم تا نگرانی هایمان به حداقل برسد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال گفت: بسیاری از اتفاقات فوتبال حاصل زحمت مدیران زحمتکش است. در سال‌های گذشته رسم این بود که رئیس فدراسیون گزارش می‌داد، اما رؤسای کمیته‌ها چیزی برای ما نگذاشتند. فقط گزارش کمیته تعیین وضعیت را نداشتیم که در این کمیته هم اتفاقات خوبی رخ داده است. این کمیته فعالیت بسیار خوبی داشت و با توجه به قوانین سخت و محکم AFC که برای باشگاه‌های ما اتخاذ کرده، با فعالیت خوب باشگاه‌ها و وزیر ورزش و جوانان، امسال استقلال، پرسپولیس، ذوب آهن و تراکتورسازی مجوز حرفه‌ای گرفتند.

تاج: می‌خواهیم مجوز VAR را از فیفا بگیریم/ سازمان اقتصادی فوتبال را تشکیل می‌دهیم

او در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر وضع باشگاه‌ها نسبت به گذشته بسیار خوب است. بدهی انباشته بسیار زیادی بود که برخی ثبت نشده بود و مدارک کافی وجود نداشت. الان وضعیت باشگاه‌ها پایدار و رو به توسعه است. ما مشکلاتی در حوزه درآمدزایی داریم که تلاش کردیم امروز از مجمع درباره فعالیت سازمان اقتصادی مجوز بگیریم. روی این سازمان کار شده است. هیئت رئیسه فعالیت این سازمان را تصویب کرده است. پخش مسائل تبلیغات محیطی، پیراهن و توپ به سازمان اقتصادی واگذار می‌شود. این سازمان باید با شیوه‌های رایج، امور را پیش ببرد و بتواند پول فوتبال را تأمین کند که این یکی از ویژگی‌های مثبت است که باید انجام شود.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به انتخاب این فدراسیون به عنوان برترین فدراسیون در سال ۲۰۱۷ و دومین فدراسیون در سال ۲۰۱۸ از نظر AFC گفت: ما در سال ۲۰۱۷ به عنوان بهترین فدراسیون انتخاب شدیم که این مسئله در گزارش عملکرد فدراسیون وجود نداشت. امسال هم ژاپن بهترین فدراسیون شد. این جایگاه بین ایران، کره و ژاپن دست به دست می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد: اتفاقات خوبی در رنکینگ فیفا رقم خورد، ما در رده ۳۶ جهان بودیم، اما به جایگاه بیست و دوم رسیدیم. در رنکینگ فیفا بهترین جایگاه در بین تیم‌های آسیایی داریم. در فوتسال به جایگاه سوم رسیدیم که این در تاریخ بی‌سابقه بوده است. ما در فوتبال ساحلی در آسیا اول هستیم و همه این‌ها اتفاقات خوبی است که رخ می‌دهد. از لحاظ هوادار در آسیا بیشترین تعداد هوادار را داریم و فوتسال‌مان هم جایگاه خاص خودش را دارد.

تاج: می‌خواهیم مجوز VAR را از فیفا بگیریم/ سازمان اقتصادی فوتبال را تشکیل می‌دهیم

او در ادامه خاطرنشان شد: ما ۱۷ کرسی بین‌المللی داریم که تعداد آن امسال یک عدد افزایش پیدا کرد. داوران بسیار خوبی در آسیا داریم که جایگاه بسیار مناسبی در بخش بانوان و آقایان دارند. داوری را به طور جدی پیگیری می‌کنیم و به دنبال استفاده از کمک داور ویدئویی هستیم. با وزیر هم صحبت کردیم و شرایط سیستم سخت‌افزاری آماده است. علیرضا فغانی جزو بهترین داور‌های جهان است که پیر لوئیجی کولینا از او تعریف کرده و او را جزو بهترین‌ها دانسته است. ما در پی این هستیم که برای VAR مجوز‌های فیفا را بگیریم که اگر این سیستم راه بیفتد، بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود و نگرانی‌هایمان به حداقل می‌رسد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت پروژه‌های مالی فیفا در ایران، گفت: احداث چمن مصنوعی را تکمیل کردیم که نزدیک به ۶۰۰ میلیون از فیفا گرفتیم. این پروژه در مهرماه ۹۷ تکمیل شد و یک چمن مصنوعی بسیار استاندارد داریم. در آسیا فقط چند کشور این چمن مصنوعی را دارند. در بخش گمرک، با کمک وزیر ورزش توانستیم با هزینه کمتری تجهیزات را ترخیص کنیم. امسال زمین چمن شماره دو مرکز ملی فوتبال را هم افتتاح کردیم. کی‌روش همیشه نسبت به این موضوع انتقاد داشت. البته خود او یک جلسه بیشتر در این زمین تمرین نکرد. حدود یک میلیون دلار از فیفا گرفتیم.

او گفت: همچنین ۱۰۰ هزار دلار برای تاسیس خوابگاه بانوان از آسیا گرفتیم که این مکان در پشت چمن مصنوعی به زودی تاسیس می‌شود و قرار است کار‌های ساخت و ساز آن استارت بخورد.

تلاش کردیم تا شفافیت در بالاترین شکل ممکن باشد

او تصریح کرد: من تلاش کردم تا شفافیت در بالاترین شکل ممکن عملی شود و هر سوالی که وجود دارد پرسیده شود. ما حدود یک ماه پیش از این تمام صورت‌های مالی را یعنی میزان درآمد و میزان هزینه و آنچه که مشکوک بود و آنچه که با شرکت‌های تبلیغاتی در دادگاه مورد بررسی قرار گرفته شده بود را برای اعضای مجمع ارسال کردیم و اعضای مجمع نیز نظرتشان را بیان کردند.

افرادی بالای ۶۵ سال حق فعالیت در فدراسیون را ندارند

تاج در مورد استعفای کفاشیان و اصفهانیان گفت: کفاشیان خودش استعفا کرد و ۲ موضوع در مورد او وجود دارد. اول اینکه بر اساس اساسنامه اگر سن بالای ۶۵ باشد در فدراسیون نمی‌تواند فعالیت کند. او خودش در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که می‌رود. ما باید جانشین او را معرفی کنیم و اگر در این مجمع این اتفاق نمی‌افتاد در مجمع بعدی باید این کار را انجام می‌دادیم. اگر رئیس فدراسیون فردی را معرفی کرد در مجمع رای نیاورد باید یک فرصت دیگه داده شود تا شخص دیگری انتخاب شود.

تاج: می‌خواهیم مجوز VAR را از فیفا بگیریم/ سازمان اقتصادی فوتبال را تشکیل می‌دهیم

کفاشیان تا ۱۶ فروردین ۹۸ عضو نائب رئیسی‌ای اف سی است

تاج ادامه داد: کفاشیان تا ۱۶ فروردین ۹۸ عضو نائب رئیسی‌ای اف سی است. بعد از این تاریخ انتخابات جدید برگزار خواهد شد. فدراسیون ما نیز در ۲ بخش نایب رئیسی و هیئت اجرایی فیفا نماینده دارد که من نامزد شده ام.

برای انتخاب سرمربی تیم ملی عجله نداریم

او در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال در حال طی کردن روند مشخصی است و هیچکس توصیه تعجیل به فدراسیون فوتبال ندارد، اما تاخیر هم جایز نیست. ما یک فیفا دی در پیش داریم که قطعا با سرمربی جدید نخواهد بود و ممکن است این فرصت به لیگ داده شود تا فشار رو‌ی تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا برداشته شود.

همه‌ی گزینه‌ها سرمربیگری تیم ملی خارجی هستند

تاج در مورد گزینه‌های تیم ملی گفت: گزینه‌های مطرح شده است که نامی از آن‌ها برده نخواهد شد. دلیل این موضوع این است که هم باعث افزایش قیمت می‌شود و اینکه یک سری اظهار نظر صورت می‌گیرد که ممکن است این روند انتخاب سرمربی را آهسته کند. همه‌ی گزینه‌ها خارجی هستند.

هدایتی در زمان کفاشیان به فدراسیون کمک کرده بود

او در مورد پولی که هدایتی به فدراسیون فوتبال داده است گفت: هدایتی در زمان کفاشیان به فدراسیون کمک کرده بود که نسبت به عدد‌های اعلام شده در دادگاه رقم زیادی نیست. فدراسیون منتظر اعلام رای دادگاه خواهد بود. این رقم زیاد نیست و در صورتی که لازم باشد پس داده شود این کار را انجام خواهیم داد.

تاج: می‌خواهیم مجوز VAR را از فیفا بگیریم/ سازمان اقتصادی فوتبال را تشکیل می‌دهیم

کی روش عملکرد قابل دفاعی در تیم ملی داشته است

تاج در پاسخ به این سوال که اگر کی روش عملکرد خوبی داشته پس چرا او را نگه نداشتید گفت: کی روش عملکرد قابل دفاعی در تیم ملی داشته و من همیشه این موضوع را عنوان کرده ام. کی روش دیگر سرمربی تیم ملی ما نیست و ما باید در مورد آینده و سرمربی بعدی تیم ملی بحث کنیم.

رئیس کمیته داوران به شکل موقت در سمت خود قرار دارد

او در مورد انتخاب دبیرکل جدید فدراسیون گفت: دبیرکل در آینده و هیئت رئیسه‌های بعدی اعلام خواهد شد. رئیس کمیته داوران به شکل موقت در سمت خود قرار دارد و رئیس جدید را اعلام خواهیم کرد. امیدوارم در کمیته داوران اتفاق خوبی رخ دهد، چون باشگاه‌ها این روز‌ها از روند داوری آسیب زیادی دیده اند.


بیشتر بخوانید:

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال آغاز شد

فوتبالی ها بالاخره به قانون پایبند شدند/ استعفای دسته جمعی بازنشستگان


انتهای پیام/

صحبت‌های تاج در مجمع فدراسیون فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
ای کاش شما هم استعفا بدی
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۱۳:۰۶ ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
حضور شما در فدراسیون چه دستاوردی داشت ؟! چرا دست از فوتبال برنمیدارین ؟!
Iran (Islamic Republic of)
علی۳۱۳
۱۲:۵۴ ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
شما هم بروید
آخرین اخبار