مدارس غیر دولتی زمینه‌ساز فرصت‌های متنوع یادگیری هستند

معاون آموزش ابتدایی استان کرمانشاه گفت: مدارس غیر دولتی زمینه‌ساز فرصت‌های متنوع یادگیری تنوع‌بخشی به محیط و فضا‌های یادگیری، تغییر نقش معلم از انتقال‌دهنده به تسهیل‌گر، است.

مدارس غیر دولتی زمینه‌ساز فرصت‌های متنوع یادگیری هستندبه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، ناهید فضلی، معاون آموزش ابتدایی استان کرمانشاه  گفت: آموزش و پرورش به‌عنوان سازمان فراگیر و نیروی اثرگذار اجتماعی در خدمت اهداف رشد و تعالی کشور به ویژه اهداف فرهنگی و اجتماعی است. در این راستا نقش مدیران مدارس غیر دولتی بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان  کرد: بر اساس ماده ۹ قوانین و مقررات مدارس غیر دولتی، کلیه برنامه‌های آموزشی و تربیتی مدارس غیر دولتی بر اساس مقررات و دستورالعمل‌های وزارت آموزش و پرورش است و مبنای حرکت وزارت آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین است.

ناهید فضلی در سخنان خود به تبیین مدرسه در سند تحول بنیادین پرداخت و گفت: مدارس غیر دولتی زمینه‌ساز فرصت‌های متنوع یادگیری هستند و نقش مهمی در اجرای عدالت آموزشی دارند.

وی تأکید کرد: با بسط و گسترش مدارس غیر دولتی می‌توانیم زمینه‌ساز اجرای عدالت آموزشی باشیم؛ چرا که تراکم دانش‌آموزان در مناطق شهری بالاست و اولیایی که می‌توانند فرزندانشان را به مدارس غیر دولتی هدایت کنند، موجبات کیفیت در مدارس دولتی را رقم می‌زنند، رشد و تعالی کشور در گرو کیفیت‌بخشی و رشد همه‌جانبه تمامی مدارس دولتی و غیر دولتی روستایی، عشایری، مناطق مرزی و محروم است.

معاون آموزش ابتدایی استان کرمانشاه گفت: در آموزش ابتدایی، یکی از برنامه‌های ما تنوع‌بخشی به محیط و فضا‌های یادگیری است. تفکر سنتی معلم به عنوان انتقال‌دهنده را کنار بگذاریم، فضا‌ها را تغییر دهیم، معلم نقش تسهیل‌گر داشته باشد و دانش‌آموزان در فضا‌های غنی با شوق و نشاط حضور یابند.

فضلی در بخش دیگر از سخنان خود افزود: دوران ابتدایی، دوران آموزش‌های تخصصی نیست؛ بلکه دوره‌ای است که دانش‌آموز باید به یادگیری و محیط‌های تعلیم و تربیت علاقه‌مند گردد. بنای سواد خواندن و نوشتن و حساب کردن و مهارت‌های زندگی و حقوق شهروندی را باید به خوبی پی‌ریزی کنیم.

فضلی اظهار کرد: آموزش معلمان مدارس غیر دولتی و به‌روز شدن و استفاده از روش‌های نوین تدریس و ارزشیابی می‌تواند موجبات کیفیت‌بخشی را فراهم شود.

انتهای  پیام/ز

 

دوران ابتدایی، دوران آموزش‌های تخصصی نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار