رئیس دانشگاه آزاد مطرح کرد؛

علم فناوری اولین رکن اساسی بیانیه گام دوم انقلاب/ دانشگاه‌ها تنها به چیستی و چرایی توجه دارند

طهرانچی گفت: متاسفانه درحال حاضر دانشگاه‌های ما تنها به چیستی و چرایی توجه دارند و برای نظریه پردازی هیچ حکمرانی قائل نیستند.

دانشگاه‌ها تنها به چیستی و چرایی توجه دارند/ برای نظریه حکم رانی قائل نیستیمبه گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به مشکلاتی که برای نظریه پردازان وجود دارد، اظهار کرد: محققان و دانشگاهیان ما در حوزه‌های مختلف به نظریه می‌پردازند و بانک‌هایی وجود دارند که این کار را انجام می‌دهند.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه‌های ما عمدتا به چرایی و چیستی توجه دارند و برخی اوقات آنها و حوزه‌های علمیه برای چگونه اداره شدن مورد خطاب قرار می‌گیرند.

نظریه پردازی  نمادی از چیستی است

وی با بیان اینکه موضوعاتی مختلف در دستور کار قرار گرفته‌اند گفت: سیاست پژوهی، آینده نگری و برنامه ریزی موضوعات مورد توجه غربی‌ها هستند که البته تمام این موارد از گذشته در احکام دینی و تاریخی ما وجود داشته است.

طهرانچی گفت: نظریه پردازی به عنوان نمادی از چیستی به کار می‌رود و سیاست گذاران برای انجام فعالیت خود از گزاره‌های چرایی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به حکم رانی و نظریه پردازی اظهار کرد: ما در کشور برای نظریه حکم رانی قائل نیستیم و دانشگاه‌ها همواره باید منتظر پژوهشگرانی باشند که گزاره‌ها را از نظریه استخراج می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به چله دوم انقلاب اسلامی گفت: در آغاز چهل‌ سالگی دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری بیانیه‌ای را با عنوان گام دوم انقلاب صادر کردند که علم فناوری در آن به عنوان اولین رکن اساسی شناخته شده است.

وی اظهار کرد: همه سوال می‌کنند که چرا علم و فناوری اول مطرح شده است اما باید بگوییم که بحث علم موشک، دفاع و سخت‌افزاری مطرح شده و در این موضوعات حکمرانی امری مقدم است.

طهرانچی با بیان اینکه نظریه پردازی یک اصل اساسی برای جمهوری اسلامی ایران است اظهار کرد: اگر به این نکته برسیم که نظریه پردازی یک اصل مهم است دیگر برای هدایت آن مشکلی نخواهیم داشت و می‌توان کشور را به درستی اداره کرد.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: مدیریت امروز کشور نیازمند سه دسته چرایی، چگونگی و چیستی است اگر این سه دسته به هم متصل نباشند استاد نمی تواند برنامه‌های خود را پیش ببرد.

انتهای پیام /

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار