رئیس شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد؛

بوستان غدیر به قطب تفریحی قم تبدیل می‌شود/حفاری‌های خط A.متروی قم در سال ۹۸ به سرانجام خواهد رسید

جلالی گفت:شهربازی بوستان غدیر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال تکمیل است و تاکنون نیز پیشرفت‌های خوبی داشته است که امیدواریم در تابستان سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،عبدالله جلالی با اشاره به برنامه‌های مدیریت شهری قم گفت: تلاش می‌شود تا نیمه شعبان فاز نخست پروژه تقاطع غیر همسطح میدان ولیعصر (عج) قم به بهره‌برداری برسد،بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فاز دوم این پروژه تا شهریورماه سال آینده عملیاتی و تکمیل می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه پروژه تقاطع بلوار‌های فردوسی و پیامبر اعظم (ص) از دو ماه گذشته شروع شده است، افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد در حال اجرا است و تاکنون نیز پیشرفت خوبی داشته است که تلاش می‌شود تا شهریور سال آینده زیرگذر آن بهره برداری و تا پایان سال ۹۸ نیز این پروژه به صورت کامل در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی بیان کرد: پروژه تقاطع بلوار آیت الله بروجردی و شهرک قدس نیز تا پایان امسال به صورت کامل عملیاتی می‌شود.

جلالی در خصوص پروژه متروی قم نیز تصریح کرد: خط A. متروی قم از سال ۸۸ با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شده است.

وی ادامه داد: راه اندازی متروی قم در دو مرحله صورت می‌گیرد که در گام نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله بعدی از ایستگاه میدان مطهری تا مسجد مقدس جمکران مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: تا پایان سال ۹۸ حفاری‌های خط A. متروی قم به سرانجام خواهد رسید و ریل گذاری اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از هزینه‌های خرید واگن قطار شهری قم جزو تعهدات دولت می‌باشد،اضافه کرد: متأسفانه دولت تاکنون در این خصوص سهم خود را به طور کامل محقق نکرده است.

جلالی بیان کرد: ۱۵ کیلومتر ریل خط A. مترو تا پایان سال جاری وارد قم می‌شود و مراحل خرید ۷ رام قطار شهری نیز تکمیل شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه تأمین تور باغ پرندگان قم ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد افزود: به دلیل وارداتی بودن این تور‌ها و افزایش نرخ ارز تأمین آن دچار مشکل شده است.

وی با اشاره به پروژه باغ پرندگان در قم افزود: فاز نخست این پروژه تا قبل از تابستان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امیدواریم بوستان غدیر به قطب تفریحی قم تبدیل شود،اضافه کرد: شهربازی بوستان غدیر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال تکمیل است و تاکنون نیز پیشرفت‌های خوبی داشته است که امیدواریم در تابستان سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

جلالی تصریح کرد: جمع‌آوری پسماند در قم وضعیت مطلوبی دارد و یکی از برنامه‌های ویژه که در سال ۹۸ مورد پیگیری قرار خواهد گرفت توسعه فضای سبز و بوستان‌ها در قم می‌باشد که در این راستا اجرای طرح بام سبز در ساختمان‌ها و ارائه تخفیف عوارض به این گونه ساختمان‌ها توسط شهرداری قم ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی شهر قم کمبود پارکینگ است،گفت: این مشکل در هسته مرکزی شهر بیشتر به چشم می‌آید و مدیریت شهری به دنبال آن است تا در بودجه سال آینده مبلغی بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال برای تملک و احداث پارکینگ در سطح شهر قم اقدام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به برنامه‌های مدیریت شهری در راستای توسعه حمل و نقل عمومی و ناوگان اتوبوسرانی در قم تصریح کرد: برنامه ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قم در دستور کار است که تاکنون صد دستگاه توسط دولت تأمین شده است.

وی عنوان کرد: متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم جاذبه‌ای برای حضور سرمایه‌گذاران در شهر قم ایجاد کنیم و با توجه به شرایط اقتصادی کشور ناچار به زمینه سازی برای ورود سرمایه گذاران به پروژه‌های عمرانی قم هستیم.

جلالی با اشاره به انصراف دو سرمایه‌گذار برای احداث هتل ۵ ستاره در قم عنوان کرد: متأسفانه نوسانات ارزی و مشکلات مالی موجب شده تا سرمایه‌گذاران از ورود به این پروژه انصراف دهند.

وی با اشاره به اجرای ادامه پروژه پیاده راه سازی خیابان ارم تا چهارراه شهدای قم ابراز کرد: یکی از اولویت‌های بودجه سال ۹۸ شهرداری قم توجه و ساماندهی به هسته مرکزی شهر قم و اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در بودجه سال آینده شهرداری قم، ۴ هزار میلیارد ریال به منظور روان سازی رفت و آمد در سطح شهر قم در نظر گرفته شده که اجرای تقاطع‌ها، اصلاح هندسی معابر، آسفالت خیابان‌ها و همچنین توسعه ناوگان حمل و نقل و اجرای پل‌های عابر پیاده از جمله آن‌ها است.

وی از میزان بودجه در نظر گرفته شده برای بهبود و توسعه فضا‌های شهری قم نیز گفت و افزود: هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در راستای بهبود محیط شهری و توسعه فضای سبز و نیز ۴۰۰ میلیارد ریال برای توسعه فضا‌های ورزشی در بودجه سال ۹۸ شهرداری قم پیش بینی شده است.

جلالی با اشاره به طرح‌های بلاتکلیف در قم اشاره کرد: هم اکنون سه طرح در قم به دلایل مشکلات حقوقی بلاتکلیف است که پروژه شهید کاظمی، سامان سازان و مونوریل قم از جمله آن‌ها است.

انتهای پیام/ح

پایان حفاری‌ خط A متروی قم در سال ۹۸/ حل مشکل کمبود پارکینگ در قم

برچسب ها: شورای شهر ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار