انتقاد پمپئو از روسیه و کوبا به دلیل حمایت از دولت قانونی ونزوئلا

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، روسیه و کوبا را به دلیل حمایت از دولت قانونی کاراکاس به تضعیف دموکراسی در ونزوئلا متهم کرد.

انتقاد پمپئو از روسیه و کوبا به دلیل حمایت از دولت قانونی ونزوئلابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه (به وقت واشنگتن) روسیه و کوبا را به دلیل حمایت از دولت قانونی کاراکاس به تضعیف دموکراسی در ونزوئلا متهم کرد.

وی که در یک نشست خبری در واشنگتن صحبت می‌کرد، با متهم کردن دولت کوبا به اعزام نیروی نظامی به ونزوئلا و کمک به دولت این کشور، مدعی شد: «کوبا قدرت امپریالیست واقعی است... من حتی شنیده‌ام که [نیکلاس]مادورو [رئیس‌جمهور ونزوئلا]هیچ فردی ونزوئلایی‌ای در کنار خود ندارد.»

او ادعا کرد که کوبا روزانه چندین هزار بشکه نفت ارزان از ونزوئلا دریافت می‌کند و به همین دلیل خواهان بقای دولت در کاراکاس است. وی خاموشی‌های اخیر در ونزوئلا را نیز به طراحی غلط شبکه توزیع برق ونزوئلا توسط کوبا ربط داد. این در حالی است که مقام‌های ونزوئلا می‌گویند آمریکا احتمالا شبکه برق‌رسانی در این کشور را هک کرده است.

پمپئو سپس به انتقاد از روسیه و شرکت نفت و گاز این کشور پرداخت. او گفت: «"روسنفت" شرکت دولتی نفت روسیه همچنان با تمرد از تحریم‌های ایالات متحده، از "پی‌دی‌وی‌اس‌اِی" شرکت دولتی نفت ونزوئلا محموله‌های نفتی می‌خرد و "ایگو سچین" مدیر این شرکت همچنان رگ حیاتی برای این رژیم، فراهم می‌کند.»

او ادعا کرد که مسکو با استفاده از رسانه‌های روسی مانند شبکه «راشا تودی» و پایگاه «اسپوتنیک» در تلاش است تا در برابر اعتراضات ضددولتی در ونزوئلا به مادورو کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار