معاون امور بین الملل وزارت علوم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برنامه بازگشت فارغ التحصیلان به کشور را وزارت علوم پیگیری می‌کند/ ارتباط گسترده‌ای با کشور‌های اروپایی و آسیایی داریم

سالار آملی گفت: برنامه بازگشت فارغ التحصیلان به کشور را وزارت علوم پیگیری می‌کند و ارتباط گسترده ای را کشورهای اروپایی و آسیایی داریم.

(روز ده فروردین ساعت ۱۴:۳۰) تقسیم و پیشبرد برنامه‌های علمی و بین المللی در ۴ دسته مختلفحسین سالار آملی معاون امور بین الملل وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره ارتباطات بین المللی وزارت علوم اظهار کرد: کلیه فعالیت­‌های ما در چارچوب بین ­المللی و در چند دسته مختلف تقسیم می­‌شوند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل  با اشاره به دسته ­های مختلف فعالیت علمی  بیان کرد: در چهار دسته و محور چون  پروژه­ش مشترک، دوره تحصیل مشترک، تبادل استاد و دانشجو و سمینارها برنامه‌های علمی کشور ایران پیش می‌رود.

وی درباره روند علمی و بین المللی دانشگاه­‌ها و وزارت علوم گفت: با کشورهای هدف در منطقه و در سایر نقاط جهان همکاری­‌هایی را جهت پیشبرد برنامه و فعالیت­‌های علمی پیش می‌­بریم.

سالار آملی درباره کشورهایی که در زمینه­ علمی و دانشگاهی با ایران همکاری می­‌کنند، اظهار کرد: کشورهای اروپایی همچون آلمان، اتریش، فرانسه، ایتالیا و همچنین کشور آسیایی چین همکاری گسترده­ ای با ایران دارند.

معاون امور بین الملل وزارت علوم اظهار کرد: تمام برنامه‌­های ما برای پیشبرد فعالیت­‌های علمی است و عمده فعالیت­‌هایمان با کشور آلمان پیش می‌رود.

جز وزارت علوم نهاد دیگری با دانشجویان ارتباط ندارد

وی درباره برنامه بازگشت فارغ‌التحصیلان از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان به کشور اظهار کرد: این برنامه وزارت علوم است و ما پیگیری می‌کنیم زیرا سایر نهاد‌های کشور ارتباطی با دانشجویان ندارند.

معاون امور بین‌الملل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: دانشجویان و دانشگاه‌ها تحت نظارت وزارت علوم هستند و در سطح بسیار گسترده‌ای با ایرانیان مقیم خارج ارتباط برقرار کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه با دانشگاه‌های بین‌المللی در سراسر جهان ارتباط داریم، اظهار کرد: برنامه‌هایی همچون ورود و خروج استادان به منظور تدریس در دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور در دستور کار وزارت علوم قرار دارد.

سالار‌آملی ادامه داد: بسیاری از دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و استادان به صورت کلان وارد کشور می‌شوند و اغلب می‌مانند و باز نمی‌گردند و فعالیت‌های خود را در اینجا پیش می‌برند.

معاون امور بین‌الملل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآوری کرد: از ۳ سال گذشته برنامه بازگشت دانشجویان آغاز شده است و پیش می‌رود و امیدوار هستیم تا در سال جاری دانشجویان بیشتری به کشور بازگردند و برنامه‌های خود را پیش ببرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار