مسئول بسیح دانشگاه صداو سیما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بیانیه گام دوم انقلاب عامل حرکت منسجم‌ مردم به سوی آرمان‌ها

حیدری گفت:بیانیه گام دوم انقلاب مجموعه‌ای برای اهالی رسانه است تا موجب حرکت منسجم‌ مردم به سوی آرمان‌هایشان شوند.

گام دوم انقلاب؛ سند راهبردی رسانه‌هاحمید حیدری مسئول بسیج دانشگاه صداو سیما در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: از چندین منظر می‌توان بیانیه گام دوم را مورد بررسی قرار داد، یکی از آن‌ها نوع نگاه رهبر معظم انقلاب به واقعیت‌هاست، ایشان در ضمن آرمان‌گرایی و ترسیم جامعه آرمانی به برجستگی‌ها و نقاط قوت موجود نیز پرداخته‌اند، که حاکی از نگاه امیدوارانه و توام با صبر ایشان است. اشراف کامل به شرایط پیشین و دستاورد‌های فعلی موجب شده است، مسیر از گذشته تا به آینده را به‌صورت الهام بخشی بتوانند ترسیم کنند و با رویکردی ایجابی انگیزه‌های حرکت را به مخاطبان بیانیه بدهند.

وی با تاکید بر اهمیت این بیانیه برای آحاد ملت ایران گفت: این بیانه بسیار مهم است. زیرا؛ می‌تواند سازماندهی مشترک تمام گروه‌ها، اقشار ملی و فراملی قرار گیرد، این امر نیازمند تداوم تشریح و مداقه جمعی در آن هست، متأسفانه مشاهده می‌شود در رخداد‌های مشابه بلافاصله بعد از سخنی، جلسات و نشست‌های متعددی برگزار می‌شود، اما اندکی بعد، همه نشست‌ها تعطیل و رویه‌های سابق ادامه می‌یابد، بیانیه گام دوم بیشتر از نشست‌ها و جلسات با عنوان‌های کلی تحلیل بیانیه گام دوم، نیازمند استمرار جلساتی پیرامون تشریح و فعلیت بیشتر است.

مطلوبیت نسبی تکرار محتوای بیانیه در فضای مجازی

حیدری افزود: تکرار محتوای بیانیه در فضای مجازی تا حدودی کار خوبی است، اما شیوه بهتر، آن است که مجموعه‌های مختلف با عنوان گام دوم مصادیق عینی بیانیه را در فضای مجازی به نمایش بگذارند تا مردم در جریان پشتوانه‌های واقعی و گسترده بیانیه قرار گیرند.

مسئول بسیح دانشگاه صداو سیما پیرامون سرفصل‌های بیانیه گام دوم توضیح داد: این بانیه از نظر کمی و کیفی مجموعه مدون و عالی برای اهالی رسانه است تا بتوانند مدت‌ها طبق آن خوراک شبکه‌های اطلاع‌رسانی خود را فراهم کنند و در حرکتی هماهنگ افکار عمومی را متوجه موضوعاتی کنند که به فهم مشترک و عمیقی از انقلاب و جمهوری اسلامی منجر شود، هماهنگی رسانه‌های متعدد حول مسئله مدیریت پیام بسیار سخت و پیچیده‎‌ای است، اما اگر رسانه‌های بیانیه را به‌عنوان سندی راهبردی در توزیع و انتشار پیام در نظر بگیرند؛ همگرایی بی‌نظیر در افکار عمومی رخ خواهد داد و موجب حرکت منسجم‌تر مردم در راه رسیدن به آرمان‌هایشان خواهد شد.

نگاه چند بعدی و همه‌جانبه به مسائل از نکات مثبت بیانیه گام دوم انقلاب

وی ادامه داد: یکی از نکات برجسته  در بیانیه نگاه چند بعدی و همه‌جانبه به مسائل است، به‌طور مثال هم از اهمیت و ضرورت علم و پژوهش هم از عدالت و مبارزه با فساد و مسائل دیگر که الگو و شاخصی است برای نگاه جوان مؤمن انقلابی  صحبت شده است.

حیدری تاکید کرد: مسیر تمدن سازی راهی طولانی و جان‌فرسات که جز با توکل و صبر و استقامت به سرانجام نمی‌رسد و گام دوم انقلاب با همه دستاوردهایش ماقبل مرحله دولت اسلامی است به تعبیر رهبر معظم انقلاب در ترسیم نقشه راه تمدن نوین اسلامی پنج مرحله وجود دارد وجمله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را برشمرده‌اند و تصریح کرده‌اند که فعلا قبل از تشکیل دولت اسلامی هستیم که از طرفی تصور گام‌های بعدی انقلاب را با شور و شعف مضاعفی همراه می‌کند و از طرف دیگر وظیفه ما برای تسریع در گام‌های انقلاب و حرکت پرشتاب‌تر را ضروری‌تراست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.