زاهدیان:

۶۷۰ تن مواد مخدر در کشور کشف شد/ تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی در مرزهای کشور

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۷۰ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،سردار محمد مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیرجندی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۶۷۰ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده که بیشترین نوع آن تریاک بوده است،گفت: از ابتدای امسال تعداد افرادی که در زمینه کشف مواد مخدر دستگیر شده اند، در هم سنجی با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲ درصدی داشته است.

وی بیان کرد: جمع آوری معتادان متجاهر در کشور امسال نیز در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: معتادان متجاهر تا درمان کامل و زمانی که قابلیت بازگشت به جامعه داشته باشند در مراکز درمان نگهداری می‌شوند.

وی اضافه کرد: امسال تعداد معتادان متجاهر در شهر‌ها کمتر شده است و مردم ما در این زمینه احساس امنیت بیشتری دارند.

سردار زاهدیان گفت: متاسفانه در کشور افغانستان تولید شیشه و مواد سنتی نسبت به گذشته افزایش یافته که این موضوع زنگ خطری برای همه دنیا به خصوص کشور ما است.

وی اظهار کرد: با توجه به ناامنی‌های افغانستان، این کشور در آینده به تولید کننده نخست شیشه در جهان تبدیل خواهد شد که نیاز است جامعه جهانی به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد.

وی گفت: ما در مرز‌های کشور تشدید اقدام‌های کنترلی و نظارتی را انجام داده ایم و نیرو‌های مرزبانی و انتظامی در این مناطق با قاچاقچیان مواد مخدر برخورد جدی می‌کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی، مواد مخدر صنعتی را که شیشه نماد آن است، از تهدید‌های اصلی جامعه امروزی دانست و بیان کرد: بیش از ۷۰۰ نوع مواد مخدر صنعتی در دنیا شناسایی شده، ولی در داخل کشور ما نمونه‌های متعدد زیادی از آن دیده نشده است.

وی گفت: مواد مخدر صنعتی به عنوان تهدید جدی جوامع بین المللی مطرح است و درمان آن بسیار سخت و گاهی غیرقابل درمان است.

معضل های اجتماعی مصرف مواد مخدر صنعتی

زاهدیان ادامه داد: معضل‌های اجتماعی مصرف مواد مخدر صنعتی ویژه و خطرناک است و جرائم خشن از عوارض مصرف مواد مخدر صنعتی است.

وی با اشاره به اینکه باید در زمینه مصرف مواد مخدر صنعتی خودکنترلی را در جامعه ایجاد کنیم تاکید کرد: باید سطح آگاهی خانواده‌ها را بالا ببریم و با اطلاع رسانی، عوارض اعتیاد به مواد مخدر را معرفی کنیم و توان نه گفتن را در افراد جامعه بالا ببریم.

وی بیان کرد: خانواده بزرگترین نقش را در پیشگیری از مواد مخدر دارد و والدین با اقدام‌های کنترلی نگذارند فرزندانشان به سمت مواد مخدر بروند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همچنین گفت: برای تجهیز ایستگاه‌های بازرسی به تجهیزات روز برنامه ریزی‌های مناسبی صورت گرفته است و در چارچوب نیاز‌های این ایستگاه‌ها نسبت به تامین نیازمندی‌ها اقدام خواهد شد.

وی اظهار داشت: در زمینه انسداد مرزها، براساس منابعی که برای این منظور تخصیص پیدا می‌کند، برنامه‌هایی در دست اجرا است و در آینده خلاء‌های مرزی تکمیل خواهد شد.

سردار زاهدیان گفت: اقداماتی برای انسداد و کنترل در مرز‌ها به وسیله تجهیزات الکترونیکی پیش بینی شده و اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین طرح جامع برای کنترل مرز‌های کویری تهیه شده است که با تجهیزات و امکاناتی که تخصیص داده شده، کنترل کویر از جمله کویر نهبندان افزایش خواهد یافت.

 

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.