برترین‌های المپیاد فرش ایران در تبریزمعرفی شدند

برگزیدگان سیزدهمین المپیاد فرش ایران امروز در مراسمی در تبریز معرفی شدند.

معرفی برترین‌های المپیاد فرش ایران در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،بر اساس رای هیات داوران این جشنواره در بخش دانش آموزی، سیما فلاح از خراسان رضوی در گرایش بافت، مهسا محمد نیا از فارس در گرایش رنگرزی و حوریه پور حسینی از خراسان رضوی در گرایش طراحی عناوین نخست را از آن خود کردند.


در بخش دانشجویی هم سارا ذاکر از تهران در گرایش مرمت، مجتبی ابراهیمی از اصفهان در گرایش‌های طراحی و بافت و فاطمه لیاقت از فارس در گرایش رنگرزی رتبه اول را به دست آوردند.


دبیر سیزدهمین المپیاد فرش ایران اهداف اصلی این جشنواره را، پاسداشت فرهنگ و هنر، ایجاد انگیزه به منظور کسب مهارت در جوانان، ارزیابی توانایی علمی و عملی جوانان و آشنا کردن مردم داخل و خارج کشور با این هنر صنعت عنوان کرد.


قاسم کاظمی افزود: در این المپیاد ۸۱ دانشجو و ۷۹ دانش آموز از ۱۳ استان کشور در دو روز در محل دانشکده فرش دانشگاه هنر اسلامی تبریز با هم رقابت کردند و در نهایت در بخش دانش آموزی ۹ نفر و در بخش دانشجویی ۱۲ نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.


فرشته دست پاکرئیس مرکز ملی فرش ایران امروز در مراسم اختتامیه این المپیاد، فرش دستبافت ایران را ماندگارترین هنر صنعت در دنیا دانست و افزود: این هنر صنعت به تنهایی حامل فرهنگ و هنر - تمدن و توسعه اشتغال کشور است که باید همه جانبه از آن صیانت کنیم.


 افزود: با وجود تمامی بی مهری‌ها در طول هزاران سال گذشته به این هنر، مادران آن را سینه به سینه به نسل امروز رسانده اند و ما نیز باید تلاش کنیم این هنر صنعت از گذشته‌ها نیز شکوفاتر شود.


در این مراسم، جهانگیری معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم گفت: سال آینده نقطه عطفی در صنعت فرش خواهد بود و سعی داریم با تشکیل خوشه فرش بزرگترین نمایشگاه فرش دستبافت را در پایتخت فرش جهان (تبریز) برگزار کنیم و بتوانیم جایگاه اصلی هنر صنعت فرش را در دنیا تثبیت کنیم.

انتهای پیام/

معرفی برترین‌های المپیاد فرش ایران در تبریز

برچسب ها: فرش دستباف ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.