برگزاری کارگاه مشترک ایران و اتحادیه اروپا در حوزه ایمنی هسته‌ای

کارگاه مشترک ایران و اتحادیه اروپا در حوزه ایمنی هسته ای در وین برگزار شد.

برگزاری کارگاه مشترک ایران و اتحادیه اروپا در حوزه ایمنی هسته‌ایبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کارگاه مشترک ایران و اتحادیه اروپا در حوزه ایمنی هسته ای، با تمرکز بر کنوانسیون مشترک سوخت مصرفی و پسماند رادیواکتیو، با حضور مسئولین و کارشناسانی از دو طرف، در وین برگزار شد.

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین که در افتتاحیه این سمینار سخنرانی کرد، اظهار داشت: ایران، بالاترین استاندارد‌ها در حوزه ایمنی هسته‌ای را وارد مقررات خود کرده و همواره نیز در تلاش است تا از استاندارد‌های روز بین المللی و تجربیات و بهترین رویه‌های کشور‌ها در این زمینه بهره‌مند شود.

غریب ابادی همچنین افزود: ایران در حال بررسی فنی، حقوقی و سیاسی کنوانسیون‌های بین المللی مرتبط با ایمنی هسته‌ای است و پس از پایان این بررسی ها، اقدام و تصمیم لازم را در چارچوب رویه‌های قانونی خود اتخاذ خواهد نمود.

نماینده دائم کشورمان، ایمنی و امنیت هسته‌ای را یکی از حوزه‌های مهم همکاری میان ایران و اتحادیه اروپا خواند و تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های غیرقانونی، غیرانسانی و یکجانبه آمریکا از جمله در حوزه ایمنی هسته ای، اتحادیه اروپا می‌تواند نقش موثر و سازنده‌ای را در این راستا ایفاء نماید.

در این سمینار، از جمله در خصوص دامنه کنوانسیون مشترک و تعهدات مربوطه آن و فرایند‌های پیش بینی شده در کنوانسیون برای ارزیابی عملکرد کشور‌های عضو، و تهیه پیش نویس گزارشات ملی زیر تبادل نظر فنی و حقوقی انجام شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اتحادیه اروپا ، وین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار