اشرف غنی: تلفات غیر نظامیان دیگر قابل تحمل نیست

رئیس جمهور افغانستان در یک جلسه امنیتی با مسئولین این کشور و نمایندگان ناتو اعلام کرد که تلفات غیر نظامیان دیگر قابل تحمل نیست.

اشرف غنی: تلفات غیر نظامیان دیگر قابل تحمل نیستبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در یک جلسه فوق العاده امنیتی با مسئولین امنیتی این کشور و نمایندگان ناتو اعلام کرد که تلفات غیر نظامیان دیگر قابل تحمل نیست.

اشرف غنی در این نشست ضمن تقدیر از شجاعت و فداکاری نیروهای امنیتی افغانستان گفت: «تلفات غیر نظامی یکی از بدبختی‌های جنگ است که برای من و سایر مسئولین حکومت قابل قبول و تحمل نمی‌باشد.»

وی به مسئولین نهادهای امنیتی و دفاعی دستور داد تا برای جلوگیری از تلفات غیر نظامیان، روی میکانیزم راه‌اندازی عملیات‌ها و تغییر شیوه آن غور جدی نموده و در جلسه آینده، پیشنهادات مشخص شان را در خصوص جلوگیری از تلفات غیر نظامیان ارائه نمایند.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، تنها در 9 ماه سال 2018 میلادی، 2798 غیر نظامی کشته و 5252 غیرنظامی در سراسر افغانستان زخمی شده اند.

در تازه ترین مورد، در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در ولسوالی اندر ولایت غزنی، دستکم 13 غیرنظامی کشته شده‌اند.

همچنین گفته می‌شود چهار روز پیش نیز در یک حمله هوایی در ولسوالی حصارک ولایت ننگرهار، 12 عضو یک خانواده کشته و زخمی شدند. قربانیان اعضای خانواده یک سرباز ارتش بودند. همچنین اخیرا در یک حمله هوایی در منطقه تنگی ولسوالی سیدآباد ولایت میدان وردک، 9 غیر نظامی کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.