آیت الله مکارم شیرازی در دیدار وزیر صنعت عنوان کرد؛

تولید،مهمترین مسئله کشور در شرایط کنونی/تشکیل ستاد بررسی دلایل تعطیلی کارخانه‌ها ضروری است

آیت الله مکارم شیرازی گفت:در هر کشوری که تولید رونق داشته باشد وابستگی، گرانی وبیکاری از آن دور خواهد شد.

دیدار رحمانی با آیت‌الله مکارم شیرازیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید روز پنجشنبه در دیدار رحمانی ،وزیر صنعت ،معدن و تجارت مهمترین مسئله کشور را در شرایط کنونی تولید دانست و گفت: در هر کشوری که تولید رونق داشته باشد وابستگی، گرانی و بیکاری از آن دور خواهد شد.

 وی در دیدار وزیر صنعت، معدن تجارت، ناهماهنگی بانک‌ها را با بخش تولید مورد توجه قرار داد و افزود: متاسفانه برخی از بانک‌ها به جای همراهی با تولید به دنبال دریافت سود‌های کلان هستند که این امر موجب شده بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل و یا به مرز تعطیلی برسند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: برخی از صاحبان این شرکت‌ها هم بابت دادن جریمه و دیگر دیون بانک‌ها مجبور شدند نه تنها کارخانه خود بلکه خانه خود را هم بفروشند.

این مرجع تقلید مالیات را از دیگر موانع مسیر تولید ارزیابی کرد و افزود: مالیات‌ها باید در این شرایط با تولید همراهی کنند، اما ما شاهد خلاف آن هستیم.

وی مسائل حقوقی کار را از دیگر معضلات این حوزه نام برد و گفت: در تعاملات میان کارگر و تولید کننده همواره تولید کننده را محکوم می‌کنند که این موجب بی اعتمادی و دلسردی تولید کننده می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به افزایش قیمت دلار تصریح کرد: تولید کننده‌ای که برنامه‌های خود را با دلار ۴۰۰۰ تومان تنظیم کرده چگونه می‌تواند در برابر این افزایش قیمت دلار قد راست کند؟

وی افزود: دولت باید در این شرایطی که قیمت دلار چند برابر شده است از تولیدکننده حمایت کند تا این تفاوت دلار موجب رکود تولید و تعطیلی آن نشود.

آیت الله مکارم شیرازی تشکیل ستاد بررسی دلایل تعطیلی کارخانه‌ها را ضروری دانست و گفت: متولیان مربوطه باید اتاق فکر تشکیل دهند تا با بررسی علل تعطیلی کارخانه ها، تمام توان خود را برای حل مشکلات فعالان اقتصادی به کار گیرند.

انتهای پیام/ش

دیدار وزیر صمت با آیت الله مکارم شیرازی

برچسب ها: مراجع تقلید ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار