مصاحبه با طراح بوگاتی ۲۳۰ میلیارد تومانی! +تصاویر

طراح بوگاتی La Voiture Noire در مصاحبه با یکی از رسانه‌های خودرویی درباره این خودروی گران‌قیمت توضیح می‌دهد.

مصاحبه با طراح بوگاتی ۲۳۰ میلیارد تومانی! +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بدون شکل بهترین شغل در صنعت خودرو را می‌توان مدیر طراحی شرکت بوگاتی دانست! آکیم آنچاید سرپرست تیم طراحی شرکت بوگاتی یکی از کلیدی‌ترین نقش‎ها را در دپارتمان طراحی بوگاتی به دوش می‌کشد. وی در مصاحبه با یکی از رسانه‌های خودرویی گفته که ما برای طراحی و ساخت این خودرو بیش از ۱۰ سال زمان گذاشته‌ایم. البته این بدان معنا نیست که ۱۰ سال قبل طراحی این خودرو به اتمام رسیده باشد بلکه ایده ساخت آن از ۱۰ سال قبل پرورش داده شده است تا حال شاهد این ابرخودروی بی‌مانند باشیم.

این خودروی خاص که تنها یک دستگاه از آن تولید شده، به یاد محصول گمشده بوگاتی به نام آتلانتیک ساخته شده است. از مدل آتلانتیک تنها ۴ دستگاه ساخته شده بود که ظاهراً یکی از آن‌ها مفقود شده است. حال این فرصت پدید آمده است تا این خودروی خاص بر پایه مدل تولید محدود شیرون با تیراژ ۴۰۰ دستگاه و پس از آن دیوو با تیراژ ۴۰ دستگاه ساخته شود.

مصاحبه با طراح بوگاتی ۲۳۰ میلیارد تومانی! +تصاویر

مدیر طراحی بوگاتی در ادامه می‌گوید: «مهم‌ترین چالش ما برای ساخت چنین خودروی خاصی، حفظ توازن در بخش فنی، کنترل دمای پیشرانه و طراحی کلی خودرو است. به‌ طوری که در طول مدل طراحی با کوچکترین تغییری در خودرو مهندسین دیگر بخش‌ها به دلیل ایجاد مشکلاتی در کاهش قدرت موتور یا کنترل دمای آن، با این موضوع مخالفت می‎کردند. پس از آن باید با گذراندن این مراحل متوازن سازی دشوار، طرحی را پیاده سازی می‌کردیم که از شیرون و دیوو که خود بهترین و خاص‌ترین بودند بهتر و خاص‌تر باشد.»

مصاحبه با طراح بوگاتی ۲۳۰ میلیارد تومانی! +تصاویر

در ادامه سرطراح بوگاتی به این نکته اشاره می‌کند که مسئله مدیریت و کنترل دمای پیشرانه مسئله بسیار مهمی است. پیشرانه ۱۶ سیلندر ۹.۰ لیتری مشترک در بوگاتی شیرون، دیوو و La Voiture Noire دارای ۴ توربوشارژر بوده و توان خروجی آن به ۱۵۰۰ اسب‌بخار می‌رسد! از این رو دمای تولیدی این پیشرانه فراتر از هر خودرویی است. حال مدیریت این دما نیازمند تدابیر هوشمندانه‌ای است و فضای بیشتری در اطراف موتور طلب می‎کند. از این رو برای فراهم کردن این فضا، چراغ‌های خودرو کمی به سمت عقب متمایل شده‌‎اند تا جا برای سیستم خنک کننده بیشتر باز شود. مدیریت دمای خروجی موتور بوگاتی آنقدر مسئله حساسی است که اگر کوچک‌ترین نقصی در یکی از فن‌های خنک کننده به وجود آید ممکن است موتور ذوب شده و یا خودرو دچار آتش‌سوزی شود!

مصاحبه با طراح بوگاتی ۲۳۰ میلیارد تومانی! +تصاویر

از چهار مدل تولیدی آتلانتیک، تنها ۳ دستگاه باقی مانده که ۱ دستگاه از آن‌ها نیز دچار تصادف شدید شده و بازسازی عمده‌ای را تجربه کرده که موجب افت ارزش واقعی آن شده است. با این وجود حتی این مدل تصادفی نیز بیش از ۱۰ میلیون دلار قیمت دارد! با این تفاسیر قیمت ۱۷ میلیون دلاری برای یادواره آتلانتیک آن هم به تولید محدود ۱ دستگاه آنچنان موضوع تعجب بر‌انگیزی نیست.

مصاحبه با طراح بوگاتی ۲۳۰ میلیارد تومانی! +تصاویر


بیشتر بخوانید: خودروی ۲۰۰ میلیارد تومانی بوگاتی در نمایشگاه ژنو!


انتهای پیام/

مصاحبه با طراح بوگاتی La Voiture Noire

برچسب ها: فناوری ، بوگاتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ژن خیلی خیلی خوب
۱۷:۰۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
قشنگ نیست
Iran (Islamic Republic of)
متعجب
۱۴:۰۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
آقازاده ها از غافله عقب نمانيد!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار