باشگاه فرهنگی؛

سرنوشت متفاوت سه ورزشکار «ضربه فنی»/ «خون دلی که لعل شد» روایتی از خاطرات رهبر انقلاب

تعطیلات آخر هفته فرصتی برای بودن کنار خانواده و تجربه یک فضای فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، تعطیلات آخر هفته همواره فرصت مناسبی است تا در کنار دوستان و اعضای خانواده لحظات شاد و مفرحی را سپری کنیم و کمی از مشغله‌های کاری هفته و ساعات پرترافیک خیابان‌ها در امان باشیم. در این بین تماشای یک فیلم خوب یا دیدن یک تئاتر مناسب می‌تواند گزینه خوبی برای پرکردن اوقات فراغت باشد، اما اگر تصمیم دارید بیشتر در خانه وقت خود را سپری کنید، خواندن یک کتاب یا گوش کردن به موسیقی را از دست ندهید. ضمن اینکه هر کدام از شبکه‌های سیما هم برنامه‌های خاص خود را دارند و شما می‌توانید با فیلم‌های سینمایی آخر هفته همراه شوید.

فیلم سینمایی آخر هفته

فیلم سینمایی «ضربه فنی» به کارگردانی غلامرضا رمضانی که از تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و در تیرماه آغاز شده بود، پس از حدود یک ماه به پایان رسید و اکنون در سینماهای کشور در حال اکران است.

داستان فیلم «ضربه فنی» درباره محمد شاگرد درس‌خوان و خوبی است که یکی از شاگردان مدرسه مزاحم او می‌شود. در این میان محمد با یکی از شاگردان مدرسه به نام امیر که ورزشکار است، آشنا می‌شود و این آشنایی سرنوشت متفاوتی را برای هر سه نفر آن‌ها به دنبال دارد و...

نسیم ادبی، افشین هاشمی، نازنین احمدی، سیروس همتی، مجید نوروزی، درسا بختیار و ملیحه کیا به عنوان بازیگر در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند. همچنین سپهراد فرزامی، سیاوش اسدپور، علی ملکیان، حسین لطفی، متین جان‌جانه، محمدامین مرادی، پوریا ایمانی و هستی فرامرزی بازیگران نوجوان این فیلم بلند هستند.

«ضربه فنی» به تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی تولید شده است.

تئاتر آخر هفته

نمایش «سرود صدهزار افلیای عاشق» به کارگردانی رضا موسوی در خانه موزه استاد انتظامی به روی صحنه خواهد رفت.

کتاب آخر هفته

کتاب «خون دلی که لعل شد» حاوی خاطرات حضرت آیت‌الله العظمی سیّدعلی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) از زندان‌ها و تبعید دوران مبارزات انقلاب اسلامی است. کتاب ۴۲۴ صفحه‌ای «خون دلی که لعل شد» به همت محمّدعلی آذرشب گردآوری شده است.

این کتاب ترجمه فارسی کتاب «إنّ مع الصّبر نصراً» زندگی‌نامه رهبر معظّم انقلاب است که توسط انتشارات انقلاب اسلامی چاپ و روانه‎ بازار نشر شده است.

کتاب حاضر شامل بیان حکمت‌ها، درس‌ها و عبرت‌هایی است که به فراخور بحث‌ها بیان شده و هر کدام از آن‌ها می‌تواند چراغ راهی برای آشنایی مخاطب کتاب به ویژه جوانان عزیز با فجایع رژیم منحوس پهلوی، و همچنین سختی‌ها، مرارت‌ها و رنج‌های مبارزان و در مقابل، پایمردی‌ها، مقاومت‌ها، خلوص و ایمان انقلابیون باشد.

فیلم تلویزیونی آخر هفته

فیلم سینمایی «اسپاگتی در ۸ دقیقه» به کارگردانی رامبد جوان، پنج‌شنبه ۲۳ اسفند ماه ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

خلاصه داستان فیلم درباره پدرام آرام وکیل پایه یک دادگستری است حدود ۳۵ ساله با دختر ۶ ساله اش تکتا در یک برج ۲۱ طبقه زندگی می‌کنند که همسرش قصد مهاجرت از ایران را داشته، ولی او حاضر به ترک ایران نبوده است و مجبور به طلاق شده اند. پدرام بسیار شلخته، حواس پرت و نامنظم است، همیشه روز‌های دوشنبه و سه شنبه را اشتباه می‌گیرد، او خجالتی است و تنها کاری که در آن تبحر دارد پرتاب توپ به شکل غیر مستقیم است. گلشید زمانی ۳۰ ساله با پسرش مانی ۶ ساله به صورت موقت آپارتمان طبقه بالای پدرام را اجاره می‌کند، گلشید قصد مهاجرت به آلمان را دارد. پدرام با دیدن گلشید به او علاقمند می‌شود، اما از آنجایی که خجالتی است نمی‌تواند حس خود را ابراز کند بچه‌ها با هم دوست می‌شوند در این میان خواستگاری کلاه بردار برای گلشید پیدا می‌شود تا با همدستانش گنجی را که بر اساس شایعه شکل گرفته و آن را نزد گلشید می‌دانند تصاحب کنند، گلشید هم از وجود این گنج بی خبر است، تلاش‌های خواستگار بی ثمر می‌ماند، خواستگار قلابی مانی و تکتا را می‌دزدد تا گلشید گنج را به وی تسلیم کند. جنگی ماتریسی بین گلشید و مادر قلابی خواستگار شکل می‌گیرد و پدرام هم با استفاده از مهارت پرتابش خواستگار راننده و خدمتکار قلابی را از پای در می‌آورد که ...

سارا خوئینی ها، آتیلا پسیانی و رامبد جوان در فیلم سینمایی «اسپاگتی در ۸ دقیقه» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.