قفل تشخیص چهره گلکسی S10 به آسانی فریب می‌خورد +تصاویر

پس از عرضه جهانی گلکسی S10، کاربران زیادی اعلام داشتند که قفل تشخیص چهره این مدل عملکردی ناامید کننده داشته و به راحتی فریب می‌خورد.

قفل تشخیص چهره گلکسی S10 به آسانی فریب می‌خورد +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سامسونگ گلکسی S10 در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مدل‌های موجود محسوب می‌شود و علی‌رغم معرفی دو مدل تاشو گلکسی فولد و میت ایکس از طرف سامسونگ و هوآوی، اکثر اخبار چند هفته اخیر در مورد پرچمدار جدید این شرکت بوده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که پیش از معرفی گلکسی S10 در مورد آن بحث می‌شد، قابلیت‌های امنیتی این مدل بود، سامسونگ پیش از معرفی این مدل در ۲۱ فوریه اعلام کرده بود که پرچمدار جدید خود از حسگر اثر انگشت فراصوت بهره می‌برد که سرعت و دقت بسیار بالایی دارد، این حسگر زیر نمایشگر قرار می‌گیرد و به خوبی می‌تواند اثر انگشت کاربران را تجزیه کند، اما با معرفی این مدل نظرات خیلی مثبتی در مورد حسگر اثر انگشت فراصورت این مدل دریافت نشده و خیلی از منتقدان عملکرد حسگر‌های فیزیکی که در پشت گوشی قرار می‌گیرد و حسگر‌های نوری که در پرچمدار وان‌پلاس استفاده شده است را بهتر دانسته‌اند.

اما خریداران این مدل جدا از قفل حسگر اثر انگشت، می‌توانند از قفل تشخیص چهره نیز بهره ببرند. سامسونگ همانند حسگر اثر انگشت خود، از قفل تشخیص چهره‌ای که در گلکسی S10 مورد استفاده قرار گرفته نیز تعریف زیادی کرده و به گفته سران این شرکت، قفل تشخیص چهره جدید با استفاده از هوش مصنوعی عملکرد مطلوبی خواهد داشت. این مورد نیز از زمان عرضه گوشی به بازار مورد آزمایش خریداران قرار گرفته و باید گفت نتایج بسیار ناامید کننده‌ای را از خود به جای گذاشته است. زمانی که کاربر می‌خواهد قفل تشخیص چهره را فعال کند، در پیامی به او گفته می‌شود که این قفل بهترین گزینه موجود محسوب نمی‌شود و بهتر است قفل حسگر اثر انگشت مورد استفاده گیرد، اما در هر صورت کاربرانی که می‌خواهند از این ویژگی استفاده کنند باید بدانند که این قفل به راحتی فریب خورده و باز می‌شود.

قفل تشخیص چهره گلکسی S10 به آسانی فریب می‌خورد +تصاویر

طبق مشاهدات اخیر قفل تشخیص چهره گلکسی S10 به راحتی و با نشان دادن تصویر مالک گوشی باز می‌شود، حتی لازم نیست تصویر در اندازه واقعی صورت مالک گوشی باشد و با نشان دادن فیلم یا تصویر شخص از یک تلفن هوشمند دیگر و قرار دادن آن مقابل دوربین سلفی، سیستم تشخیص چهره فریب خورده و قفل گوشی را باز می‌کند. بدترین قسمت آن است که حتی اکر کسی از نظر ظاهری شبیه مالک گوشی باشد، به راحتی می‌تواند با چهره خود قفل گوشی را فریب دهد. چندی از کاربران در فضای مجازی این خبر را منتشر کردند که خواهر یا برادرشان که شباهت‌های ظاهری با آن‌ها داشته، توانسته قفل گوشی آن فرد را به راحتی باز کند.

به خریداران گلکسی S10 پیشنهاد می‌شود از قفل حسگر اثر انگشت این مدل استفاده کنند، حسگر اثر انگشت به طور قطع عملکردی بهتر از قفل تشخیص چهره گلکسی S10 خواهد داشت. شرکت سامسونگ تاکنون توضیحاتی در مورد عملکرد ضعیف قفل تشخیص چهره خود نداده، اما شاید در آینده با چند بروزرسانی بخش عمده‌ای از ضعف‌های این سیستم حل شود. در ادامه تصاویر فریب خوردن سیستم تشخیص چهره گلکسی S10 و باز شدن قفل تنها با نشان دادن یک ویدئو از مالک گوشی را مشاهده می‌کنید:

قفل تشخیص چهره گلکسی S10 به آسانی فریب می‌خورد +تصاویر

قفل تشخیص چهره گلکسی S10 به آسانی فریب می‌خورد +تصاویر

قفل تشخیص چهره گلکسی S10 به آسانی فریب می‌خورد +تصاویر


بیشتر بخوانید: اولین رندرهای گوشی هوآوی نوا 4e منتشر شد +تصاویر


انتهای پیام/

باگ بزرگ در قفل تشخیص چهره گوشی گلکسی S10

برچسب ها: فناوری ، سامسونگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار