هزار وعده شریعتمداری، یکی وفا نکرد/ «لاستیک‌سازی» ام آرزوست!

سفر‌های محمد شریعتمداری به لرستان یادآور وعده‌های بی‌حاصل و کلنگ‌زنی‌های بی‌سرانجام است؛ لاستیک‌سازی خرم‌آباد یکی از هزار وعده شریتعمداری است که به آرزویی دست‌نیافتنی تبدیل‌شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،هنوز خاطره تلخ کلنگ پروژه لاستیک سازی خرم آباد که بر زمین زده شد و بر زمین ماند در ذهن مان مانده است که امروز شریعتمداری در کسوت وزیر کار کلنگ پروژه لاستیک سازی دیگری را در الیگودرز به زمین زد تا سرانجام کلنگ زنی‌های شریعتمداری در لرستان همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی بماند.

کلنگی که شریعتمداری به زمین زد، بر زمین ماند

خردادماه سال ۹۳ بود که در جریان سفر حسن روحانی رئیس جمهوری کشور به لرستان، احداث کارخانه لاستیک سازی خرم آباد به عنوان یک پروژه بزرگ صنعتی مصوب شد و یک سال بعد و در خردادماه ۹۴ محمد شریعتمداری معاون اجرایی وقت رئیس جمهوری کلنگ این پروژه را بر زمین زد.

هزار وعده شریعتمداری، یکی وفا نکرد/ «لاستیک‌سازی» ام آرزوست!

اما این کلنگ نیز همچون چندین کلنگی که لرستان از گذشته تا به امروز به خود دیده، بر زمین ماند و همچنان از پروژه لاستیک سازی خرم آباد جز زمینی خالی چیزی به چشم نمی‌خورد، پروژه‌ای که مسئولان لرستان از فعال بودن و کار دو شیفته در آن سخن می‌گفتند!

مردم دیگر اعتمادی به کلنگ زنی‌ها ندارند

محمدرضا ملکشاهی راد نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با تاکید بر اینکه مردم دیگر اعتمادی به این کلنگ زنی‌ها ندارند؛ گفت: عدم اجرایی شدن پروژه‌ها موجب ناامیدی مردم شده است.

وی افزود: متأسفانه هنوز پروژه لاستیک سازی خرم آباد عملیاتی نشده و این در حالیست که به سرانجام رسیدن آن به مطالبه مردم تبدیل شده است.

 

نگران عدم اجرایی شدن پروژه لاستیک سازی خرم آباد هستیم

محمد بیرانوندی دیگر نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی نیز در مورد پروژه لاستیک سازی خرم آباد گفت: ما نگران عدم اجرایی شدن این پروژه هستیم و امیدواریم با اراده استاندار و همچنین کمک ما نمایندگان شاهد اجرایی شدن این پروژه در استان باشیم.

در روز‌های پایانی سال ۹۷ بود که بالاخره مسئولان از آغاز عملیات اجرایی آب رسانی به شهرک صنعتی شماره سه خرم آباد که قرار است کارخانه لاستیک سازی در آن احداث شود، خبر دادند! پروژه‌ای که قرار بود پس از کلنگ زنی در سال ۹۳، در طول ۳۶ ماه اجرایی شود حالا در نقطه آغاز هم قرار ندارد و آب مورد نیاز این کارخانه به شهرک صنعتی که در آن واقع شده، نرسیده است.

رونمایی از وعده جدید شریعتمداری برای لاستیک سازی خرم آباد

محمد شریعتمداری در دوره‌ای که تصدی وزارت صنعت را نیز برعهده داشت برای اجرایی شدن پروژه‌ای که خود کلنگ آن را بر زمین زده بود تلاشی نکرد تا در نهایت چرخ کارخانه لاستیک سازی خرم آباد نچرخد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز پنجشنبه در جریان سفر خود به لرستان در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون سرنوشت پروژه لاستیک سازی خرم آباد اظهار داشت: در وزارت تعاون هم دنبال آن پروژه خواهم بود البته آن پروژه از مسئولیت‌های شرکت ایمیدرو با مشارکت بخش خصوصی است.

شریعتمداری اضافه کرد: قدم‌های اولیه خوبی برای کارخانه لاستیک سازی خرم آباد برداشته شده، اما روند اجرایی این پروژه به دلیل تغییرات نرخ ارز کند شده است.

هزار وعده شریعتمداری، یکی وفا نکرد/ «لاستیک‌سازی» ام آرزوست!

لاستیک سازی خرم آباد به سرانجام نرسید، لاستیک سازی دیگری کلنگ زنی شد

حالا امروز شریعتمداری به عنوان وزیر کار پروژه کارخانه لاستیک سازی دیگری را در شهرستان الیگودرز لرستان بر زمین زد تا سرنوشت دو پروژه لاستیک سازی این استان در هاله‌ای از ابهام بماند.

هزار وعده شریعتمداری، یکی وفا نکرد/ «لاستیک‌سازی» ام آرزوست!

وعده‌های شریعتمداری برای سیمان دورود هم عملی نشد

اما وعده‌ها و کلنگ زنی‌های شریعتمداری به همین جا ختم نمی‌شود؛ فاز چهارم کارخانه سیمان دورود پروژه دیگری است که با وجود سه بار کلنگ‌زنی همچنان بلاتکلیف است و شریعتمداری در سفر قبلی خود به لرستان وعده رفع مشکل و اجرایی شدن این پروژه را به مردم لرستان داد.

آخرین بار در سال ۹۳ بود که پروژه ساخت فاز چهارم کارخانه سیمان دورود با حضور وزیر کار وقت به زمین زده شد و پس از آن پیگیری‌های متعدد مسئولان و نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی برای اجرایی شدن این پروژه نتیجه بخش نبود.

محمد شریعتمداری در شهریور ماه امسال در جریان سفر به لرستان قول اجرایی شدن پروژه فاز ۴ سیمان دورود را دارد و گفت: جلسه ستاد ملی تسهیل را برگزار خواهیم کرد، در این جلسه در مورد فاز ۴ سیمان دورود و مشکلات جاری آن کار ویژه‌ای صورت خواهد گرفت.

وی همچنین وعده پیگیری در شورای پول و اعتبار برای تأمین اعتبار فاز ۴ سیمان دورود را داد.

هزار وعده شریعتمداری، یکی وفا نکرد/ «لاستیک‌سازی» ام آرزوست!

کلنگ زنی پروژه سیمان سفید ازنا، طرح تولید شمش منیزیم، لاستیک سازی خرم آباد، فاز ۴ سیمان دورود و چندین طرح اقتصادی و صنعتی دیگر حاصل سفر‌های شریعتمداری به لرستان است که هر یک به نحوی اجرایی نشده‌اند و هزار وعده شریعتمداری، هنوز یکی وفا نکرده است!

منبع مهر

 

انتهای پیام/پ

 

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار