دیابت در کمین کدام زنان است؟/ روش‌هایی برای پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲

بانوان می‌توانند با استفاده از تکنیک تنفس دیافراگمی، خود کنترلی،کنترل سطح استرس از ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، پژوهش‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهند استرس کاری  می‌تواند زمینه ساز ابتلای بانوان به بیماری دیابت نوع ۲ شود.
 
نتیجه‌های یک بررسی جدید که درمجله اروپایی غدد درون ریز به چاپ رسیده است نشان می‌دهد، محیط کار پراسترس و دارای تنش کاری بالا می‌تواند سبب افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در بانوان شود.
 

بنا بر جدیدترین آمار‌ها تنها در کشور آمریکا بیش از ۱۰۰ میلیون نفر به دیابت مبتلا یا درمرحله پیش دیابت قرار دارند.

 عوامل ابتلا به دیابت نوع ۲

ازجمله عامل‌های خطرساز برای ابتلا به دیایب نوع ۲ می‌توان کاهش فعالیت بدنی، داشتن اضافه وزن و چاقی، سن بالای ۴۵ سال، ابتلابه کلسترول و فشارخون بالا، رژیم خوراکی سرشار از مواد قندی، پرچرب و شیرین و سابقه خانوادگی ابتلا به این بیماری را نام برد.
 
افزون بر معیار‌های جسمانی، عامل‌های روانشناختی هم نقش بسیارمهمی در ابتلای افراد به بیماری دیابت نوع دو دارند. افراد مبتلا به افسردگی یا استرس بیش ازدیگران به بیماری دیابت نوع ۲ دچار می‌شوند.
 
کارشناسان در جریان پژوهش‌های خود به مطالعه برروی ۷۰ هزار زن درفاصله سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۴ پرداختند و طی ۲۲ سال میزان استرس، نوع کار، درصد ابتلا به بیماری دیابت و رژیم خوراکی آن‌ها را بررسی کردند؛ نتیجه‌های این پژوهش نشان داد آن دسته از افرادی که استرس فراوان در محل کار را تجربه می‌کردند بیش از دیگران به بیماری دیابت نوع ۲  دچاربودند.
 

کارشناسان به بانوان توصیه می‌کنند با استفاده از تکنیک تنفس دیافراگمی، اولویت بندی در کار، برنامه ریزی، خود کنترلی، اصلاح سبک زندگی و کنترل سطح استرس درمحل کار از ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ جلوگیری کنند.
 

انجام ورزش روزانه، رژیم خوراکی سالم حاوی انواع میوه و سبزیجات تازه، مصرف دمنوش‌های گیاهی و نوشیدن آب به میزان کافی در کنار حفظ تناسب اندام می‌تواند از ابتلای افراد به بیماری دیابت جلوگیری کند.
 

عوارض دیابت  نوع ۲ 

بیماری دیابت نوع ۲ می‌تواند زمینه ساز بروز سکته مغزی و حمله قلبی، نارسایی کلیه، آسیب بینایی، خراب شدن دندان‌ها و از بین رفتن لثه ها، ریزش مو و درمراحل پیشرفته‌تر بروز زخم پای دیابتی و ایجاد معلولیت یا حتی مرگ در اثر عفونت در بیمار شود.
 
منبع:Medicalnewstoday
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.