مخالفت سنای آمریکا با اعلام وضع اضطراری برای ساخت دیوار مرزی

مجلس سنای آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای با اقدام دونالد ترامپ برای اعلام وضع اضطراری جهت تأمین بودجه به منظور ساخت دیوار در مرز با مکزیک مخالفت کرد.

مخالفت سنای آمریکا با اعلام وضعیت اضطراری برای ساخت دیوار مرزیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس سنای آمریکا با اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، برای اعلام وضع اضطراری جهت تأمین بودجه به منظور ساخت دیوار در مرز با مکزیک مخالفت کرد.

این مصوبه برای آنکه اجرایی شود باید به امضای دونالد ترامپ برسد، ولی انتظار می‌رود او آن را وتو کند.

همزمان با بررسی اقدام رئیس جمهور آمریکا در سنا در اعلام وضع اضطراری ملی در مرز، ترامپ در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: رای به قطعنامه امروز سناتور‌های جمهوری خواه رای به نانسی پلوسی، جرم و رای به مرز باز (موردنظر) دموکرات هاست.

از آنجایی که مجلس نمایندگان آمریکا نیز که در آن دموکرات‌ها اکثریت را دارند ماه قبل در اقدام مشابهی طرحی را برای مسدود کردن این دستور ترامپ تصویب کرد، پیش بینی می‌شود رئیس جمهور آمریکا برای حفظ وعده دوران تبلیغات انتخاباتی خود برای ساخت این دیوار از حق وتو استفاده کند. این در حالی است که هیچ یک از دو مجلس نمایندگان و سنا برای بی‌اثر کردن وتوی ترامپ آرای کافی نخواهند داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار