راهیابی دانش آموزان ناحیه یک به مرحله استانی طرح دادرس

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز از راهیابی تیم دانش آموزان پسر این ناحیه به مرحله استانی طرح دادرس خبرداد .

سید جاسم موسوی اصل، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره برگزاری مرحله شهرستانی طرح دادرس گفت: در این المپیاد، دانش آموزان در بخش های مختلفی همچون پانسمان و بانداژ، حمل مصدوم، کنترل و ارزیابی علائم حیاتی، آتل بندی و احیاء قلبی ریوی، پناهگیری و خروج اضطراری و اسکان اضطراری و اطفاء حریق مورد بررسی و آزمون قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در مرحله منطقه ای این طرح نیز بیش از ۴۰۰ دانش آموز ناحیه یک شرکت کردند که نفرات برگزیده پس از شرکت در مرحله شهرستانی، جواز رهیابی به مرحله استانی را کسب کردند، افزود: دانش آموزان با شرکت در این طرح پناه گیری، خروج اضطراری، اسکان موقت، کمک‌های اولیه، اطفای حریق و چگونگی حفظ خونسردی در زمان بروز حوادث را آموزش می‌ بینند.

موسوی اصل اظهار کرد: آموزش احیای قلبی ریوی، نحوه جلوگیری از خونریزی، پانسمان و بانداژ، آتل بندی شکستگی، حمل مصدوم، اطفاء حریق و اسکان اضطراری از دیگر مهارت هایی است که در طرح دادرس به دانش آموزان آموزش داده شده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز هدف از اجرای این طرح را افزایش سطح ایمنی، خطر پذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث در مدارس عنوان کرد و اذعان داشت: توسعه و ترویج ظرفیت های خودامدادی و سازماندهی تیم های اولیه مدیریت بحران از دیگر اهداف طرح دادرس است.

انتهای پیام/گ

برگزاری طرح دادرس در مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.