خبر خوش وزیر کار برای کارگران؛تصویب افزایش حقوق و مزایای کارگران قبل از شروع سال ۹۸

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در جلسه‌ای که پیش از پایان سال برگزار می‌شود تصمیم نهایی در مورد میزان رشد حداقل دستمزد کارگران در سال آینده را روشن و اعلام می‌کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد شریعتمداری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بسیار خرسندیم که در آستانه ماه رجب در استان مقاوم و ایثارگر لرستان و در شورای اداری استان حضور یافتیم، جلسه شورای اداری به‌نوعی تلفیقی از سه جلسه اصلی دولت در استان بود، به‌طوری‌که دو شورای اداری و اشتغال هم وارد گفتگو با یکدیگر شدند و هم این جلسه گفت وگوی بخش خصوصی با دولت محسوب می‌شد.

وی افزود: یکی از تصمیماتی که در جلسه شورای اداری اتخاذ شد این بود که کارگروه ویژه‌ای را برای پیگیری مسائل عقب‌ماندگی‌های تاریخی توسعه بخش‌هایی از استان لرستان با همکاری استاندار لرستان به‌طور مشترک تشکیل بدهیم تا به ایجاد توازن بیش‌تر توسعه‌ای در نقاط مختلف استان کمک کند و برخی از عقب‌ماندگی‌های توسعه‌ای را نیز کاهش دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: ما وعده کردیم درصورتی که نظارت کافی بر توزیع منابع اشتغال روستایی در استان کمتر توسعه‌ یافته لرستان انجام شود، از محل منابع کارگروه ملی اشتغال متمرکز کشوری علاوه بر منابع تخصیصی به استان تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان منابع را اختصاص دهیم تا بتوانند در استان در حوزه‌هایی مانند گیاهان دارویی، گردشگری، آی‌تی و دام سبک که استان لرستان در این حوزه‌ها دارای جایگاه ویژه در کشور است، استفاده مطلوبی به‌عمل بیاید.

وی بیان کرد: مجموعه تصمیات اتخاذشده می‌تواند به ادامه روند توسعه در استان کمک کند و امیدواریم با پیگیری استاندار و با استفاده از هم‌افزایی همه بخش‌های وزارت تعاون در لرستان و اقداماتی که قرار است انجام شود، گام‌های بیش‌تری را نیز برداریم.

شریعتمداری گفت: ما علاوه بر افتتاح برخی از طرح‌ها، آغاز عملیات اجرایی فاز چهارم دورود و ایجاد طرح گردشگری سد حوضیان را داشتیم؛ در روز آینده نیز در خدمت مردم استان در منطقه شمالی خواهیم بود، ان‌شاءالله در سفر دیگری نیز به بخش جنوبی استان نیز سفر خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید: مدیران بی‌تفاوت به سلامت اداری عزل می‌شوند


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخشی دیگر از سخنان خود در رابطه با افزایش حقوق و مزایای کارگران در سال ۹۸ خاطرنشان کرد: شورای عالی کار جلساتی تا حالا در این زمینه در اقدام سه‌جانبه گرایانه بین کارگران، نمایندگان تشکل‌های کارگری و نمایندگان تشکل‌های کارفرمایی و نمایندگان دولت در جلسات تشکیل داده که نظر‌ها و آرا در این جلسات به یکدیگر نزدیک شده‌است.

وی افزود: امیدواریم در جلسه نهایی که پیش از پایان سال برگزار می‌شود تصمیم نهایی در مورد میزان رشد حداقل دستمزد که تکلیف شورای عالی کار است را روشن و اعلام کنیم؛ امیدواریم شرایط مطلوب‌تری در زندگی کارگرانی که از حداقل دستمزد برخوردار هستند تا سال آینده به‌وجود بیاید و بتوانیم شرایطی فراهم کنیم تا کارفرمایان هم بتوانند کار خود را ادامه دهند.


بیشتر بخوانید: عصبانیت شریعتمداری از صبحانه لاکچری در شورای هماهنگی/ همان چای لری خودمان بهتر است! + تصاویر


شریعتمداری گفت: تصمیم‌گیری در مورد حقوق دستمزد دولت کاملاً مستقل از تصمیم‌گیری در حوزه دستمزد در شورای عالی کار است.

انتهای پیام/پ

سفر وزیر کار به لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۱۲:۴۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
متاسفانه بیشتر قانونها به نفع پولدارها هستش.نمونه آن افزایش زیاد تعرفه های پزشکی و برعکس پایین آمدن قدرت خرید کارگران به طور روز افزون است.من برادرم دکتر است تا حالا کلی وام بزرگ بانک به او داده ولی من کارگر پیمانکاری بعد از ۱۶سال فقط ۵ میلیون تومان که هیچ مشکلی از من حل نمیکنه.اگه میخواهید به ما کارگران کمک کنید لطفا پیمانکاری دا حذف و مانند رسمی ها حقوق و مزایای کامل بدهید.با سپاس.کارگر پیمانکاری شرکت نفت.به امید تفکر زیاد برای مسئولان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
خبر خوش که حقوق همه کارگران زحمتکش با نرخ تورم و خط فقر همخوانی داشته باشه...آخه کجا برای کارگران خوشه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
وقتی گفتند نظرات به هم نزدیک شده مو به تنمون سیخ شد اخه هر وقت این وضع پیش میاد صد در صد به ضرر کارگره این وزرامون هم که هر چه گفتند که خبر خوشی هست خودتون بهتر از همه می دونید که برای افراد خاصه نه عام