توسط بازرسان وزارت بهداشت انجام شد؛

بازرسی بیش از ۳۱ هزار مرکز تهیه، توزیع و طبخ غذا/ ۴۴۴ محل متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند

در سومین روز آغاز به کار بازرسی‌های سلامت نوروزی بهداشت محیط ۴۴۴ محل متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  سید رضا غلامی، رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اظهار کرد: در سومین روز (۲۲ اسفند ۹۷) آغاز به کار بازرسی‌های سلامت نوروزی بهداشت محیط؛ ۳۱ هزار و ۴۹۴ مورد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه، توزیع و طبخ با اولویت رستوران ها، قنادی‌ها و اماکن بین راهی و همچنین اماکن عمومی با اولویت هتل ها، مراکز اقامتی، پایانه‌های مسافربری و سرویس‌های بهداشتی انجام شد که از این تعداد ۶۹۰ مورد از اماکن بین راهی بازرسی بهداشت محیطی شده است.

پلمپ  ۹۸ محل متخلف بهداشتی 

وی گفت: همچنین در این بازرسی‌های انجام شده ۴۴۴ محل متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند و ۹۸ محل متخلف بهداشتی پلمب شده است؛ که از این تعداد ۱۹ مورد مربوط به رستوران‌های بین راهی بوده است.

غلامی اضافه کرد: در این بازرسی‌ها تعداد ۲۰ هزار و ۲۶۹ مورد سنجش پرتابل انجام شده و همچنین ۲۱ هزار و ۱۷۶ مورد کلرسنجی از آب مصرفی انجام شده است.

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: براساس گزارش تیم‌های سیار بازرسی بهداشت محیطی سراسر کشور حدود ۲۵ هزار و ۴۴۷ کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی غیر بهداشتی و تاریخ گذشته از چرخه مصرف انسانی توسط بازرسین بهداشت محیط خارج شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار