حضور حداکثری جوانان در مراسم اعتکاف از رویش‌های انقلاب اسلامی است

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در خطبه‌های نماز جمعه امروز، حضور حداکثری جوانان در مراسم اعتکاف را از برکات و رویش‌های انقلاب اسلامی برشمرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ،  حجت الاسلام والمسلمین خاتمی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر با اشاره به فضیلت ماه رجب گفت: یکی از اعمال توصیه شده در این ماه روزه گرفتن است که بنا بر روایات هر کس حتی یک روز از ماه رجب را روزه بدارد مورد لطف و رحمت پروردگار قرار می‌گیرد.

خطیب نماز جمعه زنجان به مراسم اعتکاف در این ماه هم اشاره کرد و افزود: حضور مردم در مراسم پر شکوه اعتکاف که همه ساله هم افزایش می‌یابد از برکات انقلاب است.

وی خاطر نشان کرد که بیش از ۸۰ درصد شرکت کنندگان در این مراسم معنوی جوانان هستند که این خود مایه امیدواری است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه به ۲۴ اسفند سال ۱۳۶۳ اشاره کرد و گفت:: این روز یکی از روز‌های به یاد ماندنی در تاریخ انقلاب است که صدام در این تاریخ به مردم اعلام کرد که روز جمعه در نماز جمعه حاضر نشوند و از بمباران نماز جمعه خبر داد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان خاطر نشان کرد : مردم انقلابی و ولایت مدار با شکوه بیشتر در صفوف نماز جمعه تهران حاضر شدند. با وجود بمباران نیز همچنان نماز خود را با صلابت و اقتدار به جای آوردند.

وی با بیان این که دشمنان اسلام و ایران از نماز جمعه و مساجد ترس و واهمه دارند گفت: در بمباران نماز جمعه سال ۶۳، ۱۴ نفر کشته و ۸۸ نفر نیز زخمی شدند، اما این حرکت با حفظ سنگر نماز جمعه، صلابت امام جمعه وقت، سربلندی مردم و روسیاهی صدام و منافقین را در پی داشت.

خطیب نماز جمعه زنجان همچنین به ۲۵ اسفند سال ۱۳۶۶ روز بمباران شیمیایی در حلبچه، سردشت و دیگر مناطق نیز اشاره کرد و افزود: ملت ایران جوانمردانه در برابر استکبار جهانی ایستادگی کردند و این استقامت همچنان ادامه دارد.

۲۶ اسفند ماه که مصادف است با میلاد جوانترین امام معصوم شیعیان دیگر موضوعی بود که امام جمعه زنجان در خطبه‌های امروز خود به آن اشاره کرد و آن امام مظلوم را نمونه و الگویی برای جوانان برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی همچنین به سالروز میلاد با سعادت امام علی (ع.) در ۱۳ رجب هم گریزی زد و افزود: امیر مومنان علی (ع.) مظهر تجسم عینی تقوا، عدالت، بندگی در برابر حق، و دلسوزی نسبت به مظلومان هستند.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به شرایط سخت اقتصادی در کشور، از مسئولین خواست تا بیشتر با مردم و نیازمندان همدردی کنند.

وی بابیان این که مسئولان باید از مستمندان و نیازمندان با حفظ کرامت از آنان حمایت کنند تاکید کرد که در عید نوروز از اشرافیت و تجمل گرایی پرهیز کنند.

خطیب نماز جمعه زنجان همچنین انتخاب آیت الله رئیسی به ریاست قوه قضاییه را تبریک گفت و خاطر نشان کرد که مبارزه با مفسدین اقتصادی و برخورد سریع و قاطعانه این نهاد باعث دلگرمی مردم است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به اجرای طرح نهضت دیدار هم اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح در استان مسئولین و مقامات عالی استان به دیدار خانواده ۳ هزار شهید زنجانی رفتند و با تکریم آنان نشان دادند که عزت، اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت خون‌های پاک شهدا است.

وی به اعطای نشان ذوالفقار به سردار سلیمانی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: سردار سلیمانی در حال حاضر همانند مالک اشتر در دوران امام علی(ع) در حال مبارزه با دشمنان است و اعطای این نشان نیز قدردانی از همه کسانی است که در مقابل تکفیر و استکبار جهانی ایستادند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در پایان از نیروی نظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تقدیر کرد و گفت : سپاه با نمایش اقتدار و شکوه و عظمت خود نشان داد که در مقابل هر گونه تعدی و تجاوز خواهیم ایستاد و دشمنان هرگز نخواهند توانست در راستای ضربه زدن به کشور کاری از پیش ببرند. 

انتهای پیام /ک


خطبه‌های نماز جمعه زنجان در ۲۴ اسفند ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.