امام جمعه موقت یزد؛

ضرورت برخورد دستگاه قضا با مفسدان اقتصادی

امام‌جمعه موقت شهر یزد گفت: انتظار مردم از رئیس جدید قوه قضائیه این هست که با مفاسد به‌ویژه اقتصادی مبارزه و آن را ریشه‌کن کند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت‌الاسلام سید جواد آیت اللهی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابراهیم رئیسی از سوی مقام معظم رهبری به ریاست قوه قضائیه افزود: این انتصاب را تبریک می گوییم ، امیدواریم با سوابق درخشانی که وی در بحث قضا دارد در اجرای احکام نورانی اسلام و توصیه های هشت‌گانه رهبر معظم انقلاب اسلامی موفق باشد. 

وی اظهار داشت: البته در نظام اسلامی برنامه‌ها باید به گونه باشد که امکان انجام مفاسد اقتصادی ، اختلاس و رانت خوری نباشد و کسی هم نتواند آن را مرتکب شود، بزرگان مملکت باید در این زمینه فکری کنند که این موضوع اصلاً زیبنده کشور اسلامی نیست. 

خطیب جمعه یزد اضافه کرد: اگر در این زمینه مشکل قانونی وجود دارد مجلس رفع کند و اگر مشکل اجرایی هست دولت نسبت به رفع آن اقدام کند، انجام چنین مفاسدی مایه ننگ است که در نظام اسلامی به این صورت علنی و قبح آن‌هم شکسته شد. 

وی تصریح کرد: در زمینهٔ مفاسد اقتصادی دستگاه قضا همان‌طوری که مقام معظم رهبری فرمودند در برخورد با افراد ملاحظه‌ای کسی را نکند که نظر مردم و خواسته های آن‌ها همین است. 

آیت اللهی در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه به اعطای نشان ذوالفقار از سوی مقام معظم رهبری به سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اشاره کرد و گفت: این سردار سرافزار اسلام نخستین فرمانده‌ای است که پس از انقلاب اسلامی مفتخر به دریافت این نشان شد. 

وی گفت: البته اعطای این نشان قطعاً به شخص نیست بلکه عنایتی است به جریان مقاومت و عنایتی که مقام معظم رهبری به تفکر بسیجی دارند، یعنی اعطای نشان ذوالفقار، توکل به خدا ، شهامت ، شجاعت و دلیلی است که در زمان ما همه این صفات در این سردار سرافزار تبلور و ظهور پیداکرده است . 

امام‌جمعه موقت یزد ادامه داد: جریان مقاومت و تفکر بسیجی همان چیزی است که باعث سرافزاری و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ‌شده و برکت‌های زیادی برای کشور و ملت ایران به ارمغان آورده است. 

وی یادآور شد: یکی از برکت‌های آن سفر موفقی بود که رئیس‌جمهوری ایران به عراق داشت که در سایه همان جریان مقاومت رخ داد که دشمنان ما به‌خصوص آمریکا از این سفر هم هراسان و هم عصبانی شد. 

آیت اللهی در ادامه با اشاره به سفر مهمانان نوروزی به استان از هفته آینده گفت: مسئولان باید به این نکته توجه کنند که از یزد در کشور با عنوان دارالعباده یاد می‌شود میراث فرهنگی ما فقط خشت ، خاک ، منار و بادگیر و امثال این‌ها نیست ، میراث فرهنگی یزدی‌ها رعایت حجاب ، عفاف، عصمت ، صداقت ، درستی و نجابت است و این صفات در همه‌جای کشور زبانزد خاص و عام است که از قدیمی‌ها به ما رسیده است. 

خطیب جمعه یزد اضافه کرد: نباید خدای‌نکرده مهمانان در شهرهای ما بی‌حجابی و بی‌عفتی را مشاهده کنند و یاد برخی چیزهایی که زیبنده استان نیست دیده شود، باید طوری برنامه‌ریزی شود که احترام مکان‌های مذهبی مردم استان حفظ شود. 

وی بابیان اینکه استان حدود چهار هزار شهید تقدیم انقلاب کرد، از شخصیت‌هایی همچون شیخ غلامرضا فقیه خراسانی و شهید صدوقی یادکرد که مایه افتخار مردم این خطه هستند و هر چیزی باید در جای خودش باشد که مسئولان در این زمینه برنامه‌ریزی کنند . 

امام‌جمعه موقت یزد از مردم خواست در آستانه سال نو، فقرا را که در این شرایط اقتصادی به‌سختی روزگارمی گذارند، فراموش نکنند. 

 

انتهای پیام/

نمازجمعه یزد برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار