پیش بینی بالغ بر ۱۸۰ هزار گردشگر در اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت:امسال با توجه به خبر بازگشایی آب زاینده‌رود، پیش‌بینی کرده‌ایم که در طول شبانه‌روز بالغ بر ۱۸۰ هزار گردشگر در اصفهان داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین امیری معاون خدمات شهری شهردار اصفهان در برنامه تلویزیونی «اینجا اصفهان» اظهار کرد: برای جلوگیری از ترافیک در هسته مرکزی شهر و نقاط پرتردد گردشگری، پنج ستاد اسکان و هدایت مسافران نوروزی در مبادی ورودی شهر در محور‌های جنوب، غرب، شمال و شمال غربی، تدارک دیده شده است تا مسافران را در بدو ورود به شهر هدایت و راهنمایی کنند.

وی با اشاره به اینکه آماده‌سازی شهر اصفهان با وسعت بیش از ۴۶ هزار هکتار و جمعیت حدود دو میلیون نفر، عزم عمومی را می‌طلبد، افزود: از حدود یک ماه قبل، شهرداری و سازمان‌های وابسته با تعداد هفت هزار نیرو آماده‌سازی شهر را آغاز کردند و در بخش‌های زیباسازی، فضای سبز، مبلمان شهری و دیگر بخش‌ها تلاش زیادی کرده‌اند تا چهره شایسته و درخوری از اصفهان به عنوان یک کلانشهر به هم‌میهنان عزیز و گردشگران خارجی معرفی شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان، اسکان مسافران نوروزی است، تصریح کرد: اسکان مسافران در هتل‌ها و مهمانپذیر‌های اصفهان اولویت اول نخست است، اما با توجه به وجود ۷۲ هتل و ۲۷ مهمانپذیر در شهر اصفهان، امکان اسکان تنها ۱۷ هزار مسافر در آن‌ها وجود دارد.

امیری افزود: برای اسکان مسافران نوروزی علاوه بر ظرفیت هتل‌ها و مهمانپذیرها، پیش‌بینی کرده‌ایم بیش از ۸۰ هزار نفر در منازل استیجاری اسکان پیدا کنند. همچنین حدود ۷۵۰۰ کلاس درس، بیش از ۳۰ خوابگاه دانشجویی و مجموعه تفریحی و گردشگری فدک برای اقامت گردشگران در نظر گرفته شده است.

جانشین رییس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به اینکه در سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مسافر به شهر اصفهان آمده‌اند، اظهار داشت: امسال با توجه به خبر بازگشایی آب زاینده‌رود، پیش‌بینی کرده‌ایم که در طول شبانه‌روز بالغ بر ۱۸۰ هزار گردشگر در اصفهان داشته باشیم به همین دلیل بیش از ۳۰ سالن ورزشی در شهر تجهیز کرده‌ایم تا در مواقع اضطراری و افزایش مسافران بتوانیم از ظرفیت آن‌ها برای اسکان استفاده کنیم.

امیری با بیان اینکه در ستاد خدمات سفر شهر اصفهان در همه حوزه‌ها از جمله حوزه‌ی ایمنی و سلامت مسافران، تدابیر مناسبی اندیشیده شده است، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرده در ایام نوروز، تمام بیمارستان‌های خصوصی و دولتی، همچنین ۴۷ درمانگاه، ۱۲ داروخانه، شش درمانگاه دندانپزشکی و ۱۳ آزمایشگاه آماده خدمات رسانی به همشهریان و مسافران نوروزی هستند. 

وی افزود: اکیپ‌های اورژانس در مبادی ورودی شهر در ستاد‌های اسکان و هدایت مسافران نوروزی همچنین در مجموعه گردشگری فدک، ناژوان و پارک صفه به صورت شبانه‌روزی مستقر هستند و وظیفه خدمات‌رسانی به مردم را برعهده دارند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به اینکه سامانه ایرزروینگ برای رزرو منازل استیجاری در شهر اصفهان طراحی شده است، خاطرنشان کرد: مسافران نوروزی از طریق این سامانه می‌توانند از مبدأ، منزل استیجاری خود در شهر اصفهان را رزرو کنند.

امیری با بیان اینکه هدف ما در ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان، ایجاد نشاط و شادمانی در میان مردم است، اظهار کرد: در کمیته فرهنگی ستاد، بیش از ۷۰ عنوان برنامه در قالب ۱۰۰۰ اجرا برای مردم شهر و مسافران نوروزی تدارک دیده شده تا در این ایام بتوانیم لحظات شاد و مفرحی را برای مردم رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه در کمیته ترافیک و حمل و نقل ستاد برای کنترل ترافیک در هسته مرکزی و نقاط گردشگری شهر نیز تدابیر مناسبی در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: در حال حاضر در هسته مرکزی شهر پارکینگ با ظرفیت ۴۵۰۰ خودرو وجود دارد، اما باتوجه به افزایش جمعیت و کمبود پارکینگ در نقاط پرتردد شهر، پس از هماهنگی‌های لازم با استانداری مقرر شد در ایام نوروز فضای پارکینگ و حیاط اداره‌ها در هسته مرکزی شهر در اختیار مسافران قرار گیرد. 
 
انتهای پیام/م 
 

اصفهان آماده استقبال از مسافران نوروزی است

برچسب ها: شهرداری ، نوروز98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار